Hej I XP - lägg till/ta bort program, klicka för IIS så har du en webbserver. HejPlattform - hjälp efterfrågas!
har precis börjat titta på att rationalisera/förbättra min hemsida med ASP o VB. Har grunderna då jag är systemutvecklare men har inte arbetat med weben alls tidigare. Jag kör xp homeedition och behöver ha motsv Personal Web Server eller IIS men denna verkar inte finnas för min version av XP. Något alternativ?
Jag behöver ha en databas hanterare. Det jag vill ha är adminverktyg för systemunderhåll, skapa-, ta bort-, ändra- tabeller o databaser samt möjlighet till ODBC koopling mot VB o ASP. Tips på någon bra databas, helt freeware eller överkomlig shareware. HAr hört talas om MySQL.. är denna ett alternativ.
Alla tips som underlättar att implementera ASP, SQL välkomnas VARMT!
Påkostad site detta förresten... imponerade.
Med vänlig hälsning
Johan
*** alldeles färsk på detta område ***Sv: Plattform - hjälp efterfrågas!
För databas kan du använda Access eller MSDE som databas. Där MSDE är gratis och Access ingår i Microsoft Office.
Påkostad - näe, det är kämpa som gäller!!!
/PelleSv: Plattform - hjälp efterfrågas!
tack för responsen..men jag har XP Home edition och där finns inte IIS med av någon anledning. Därför behöver jag ett alternativ, så frågan kvarstår - eller kan det vara så att man kan ta hem IIS någonstans från Microsoft kanske.. någon som vet?
Mvh
Johan