Hej Ja du, det kanske går att skapa en profil som man loggar in med där allting är avstängt utom just Internet Explorer. En variant är att se till att den inte är uppmappad mot några serverdiskar - för då kommer användaren inte åt någonting vitalt. Håller på att knåppar ihop ett script som får hantera detta. Vi får se hur det går. Funderar på att göra något lite program som kan ordna detta eftersom jag inte tror jag är ensam om detta lilla problem. Such, ute hos kunden hade en policy rotat runt i registret men det blev till slut en lösning med vbscript (vbs) samt lite handpåläggning. Och det fungerar!Policy till 2000Pro
Ska sätta upp en klient (Win2000Pro) i en reception. På denna dator ska besökare endast kunna nå Internet, inget annat. Har någon något tips på någon site som tar upp detta eller kanske har annan information som hjälper mig på vägen. Vill inte gärna glömma något :-)
/JanneSv: Policy till 2000Pro
/PelleSv: Policy till 2000Pro
Hade jag haft en server som den logga de in på så hade allt vart lättare men det blev faktiskt lite marigt utan servern (eller så har jag missat något.)
Återkommer med resultat. :-)
/JanneSv: Policy till 2000Pro
/Janne