Jag har en bärbar Compaq Armada E500 (850 MHz/Win 2000) Kolla ignom autostart-plaserna (Autostart-mappen, registret 'HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run' och '...\RunServices' och win.ini) Jag har tyvärr inget bra råd att ge dig. Men, jag har en likadan laptop som fungerar perfekt med både Win2000 och WinXP. Är det en 'riktig' installation du har eller en 'förinstallation' från Compaq? Om det är en 'förinstallation' från Compaq så är nog inte deras råd så dumt trots allt! Ja, W2k är förinstallerat av Compaq så man kanske måste bita i det sura äpplet för att få full kontroll. Djävligt tråkigt att det skall behöva vara så här (allt för ofta). <code> </code> Japp, du måste nog det!Får ej försätta datorn i viloläge
som ej går att försätta i viloläge/hibernation. Man får bara ett felmeddelande om enhets drivrutinen allmän volym. <code> </code> Från helpdesk på Compaq har jag bara får idiotsvar som: "Försök att ominstallera Win 2000 så kanske det ordnar sig" . <code> </code>Finns det någon annan som haft samma problem(och löst det) / Roger<code> </code>
Felmeddelandet: Enhetsdrivrutinen för allmän volym förhindrar att datorn försätts i viloläge.
Stäng alla program och försök igen. Om problemet kvarstår måste du eventuellt uppdatera den här drivrutinenSv: Får ej försätta datorn i viloläge
Sv: Får ej försätta datorn i viloläge
Sv: Får ej försätta datorn i viloläge
Ha det / Roger Sv: Får ej försätta datorn i viloläge
Men, jag tycker faktiskt det är förvånande att så många använder sig av orginalinstallationen. Man ska ha i åtanke att en sådan installation är anpassad för att passa så många olika situationer som möjligt. Och det är väldigt sällan att en sådan generell installation är det bästa för mig som enskilld person.
Jag kan tilägga att de flesta företag som jag arbetar med helt enkelt struntar i orginalinstalationen och lägger på en företagsanpassad installation det första som händer med en ny maskin!