Jag har Office 97 för jag använder Access och är så van vid det gränssnittet at jag inte vill lära om till Access2000 som min fru använder och som vi alltså också har. Jag ville få tillgång till Microsoft ActiveX Library 2.5 varför jag installerade Access 2000 för att genast avinstallera detsamma. Jag gjorde misstaget att lägga installatioen i samma katalog som Office 97 så det raderades. Jag fick alltså ominstallera Office 97. När jag nu använder Word och Excel funkar det, men när jag skall starta Access (som alltså var der enda ur 2000 som jag installerade) så kommer det en ruta som säger att jag inte har licens för det här programmet på min dator. Vad är det som har hänt? Har samma problem. Jo Microrsoft har börjat med att man inte längre kan uppgradera ett program, utan istället måste man köpa ett helt nytt. Så här i början kan man teckna en försäkring som berättigar till uppgradering en begränsad tid. Därefter får man antingen behålla sin version eller köpa en helt ny om man skall uppgradera. Dom skall, eller har, också slutat med support på Windows NT. Innehåller lite ledtrådar om tex hur man kör flera versioner av office..Licensen som försvann
Sv: Licensen som försvann
Har från början köpt Access 3. Har sedan uppgraderat detta till Office-95
och sedan till Office-97. När jag nu installerar denna uppgradering på
Xp-pro så fungerar Word och Excel men inte Access. Normalt vid en uppgradering så skall ju programmet känna av om man är berättigad till denna. Så sker inte och Access 3 har jag bara på disketter. Om jag försöker installera Access 3 på Xp så går inte detta heller. Får felmeddelande. Har talat med microsoft om detta detta men dom har ingen lösning utan jag fick rådet att installera W-2000 på en partion och på så sätt köra med 2 partioner. Ville jag använda access fick jag starta W-2000 partionen. Helidiotiskt !!!
Jag nämnde för microsoft att jag har ju en gång köpt Access 3 och sedan uppgraderat enligt alla konstens regler men dom kan inte hjälpa mig utan vill jag köra access så måste jasg köpa ett nytt Office paket.
AZ Sv: Licensen som försvann
Sv: Licensen som försvann
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q210391
Du vet väl att du inte behöver ha en tidigare version installerad eller tillgänglig för att kunna uppgradera till tex office 2000. Peka på cdn när han frågar om du har något giltigt program för installation...
En förutsättning för att lyckas är att manuellt avinstallera alla office rester som ligger överallt på datorn...
Här är lite info om hur du totalt avinstallerar office 97:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q158658
Mvh
Rickard