Hej jag tvivlar på det... det är väl mer som 98 -> 98se inte 95 -> 98, så dom har nog inget sådan funktion inbyggd. Hej Jag tror att det borde gå bra från XP home sve till XP pro eng. Jag yrar en massa.. det är bara MS fasoner att man itne "får"/"Kan" uppgradera med en fullständig version, BARA wiinblows fasoner, kolla på linux... mac...bsd...unix... alla dem kan du uppgradera utan att behöva köpa en viss "uppgraderings"-version, utan du kan ta hela nästaversion å bara dunka in..... OK ,får försöka fixa en XP-Pro-Upgrade skiva då. Tror inte det ska vara några problem om du har köpt en riktig XP pro licens. Det funkar iallafall all byta från XP Beta Home till XP pro Hej Hej,Uppgradera från xp home till xp pro?
Är det någon som vet ifall man kan uppgradera Xp homedition till Xp professional, och i så fall hur då?
MVH ErikSv: Uppgradera från xp home till xp pro?
dom är ju snåla o så med.. standardsvaret är väl att du ska gå o köpa xp pro..
tittade runt lite på microsoft.se men hittade inget direkt..Sv: Uppgradera från xp home till xp pro?
Ok ,men jag har xp home på svenska installerat nu + att jag har xp professional på en cd skiva fast den versionen är på engelska ,kan man bara köra på och installera så att det blir en uppgradering med hjälp av cd skivan ,eller måste jag ta bort det gammla först...
Nån som förstår hur jag menar?
MVH ErikSv: Uppgradera från xp home till xp pro?
Kan dock inte lova något.
/HjortenSv: Uppgradera från xp home till xp pro?
från: http://www.thegline.com/win2k/issues/2001/21.html
"Upgrades from XP Home to XP Pro are also being offered for $125, which
Microsoft claims is a $75 savings off the price of the full version of XP
Pro. If you get XP Home as an OEM pre-load and later want to go to Pro,
that's one way to do it -- but my feelings are more that you should save
your money for the version of the OS you'll really need. Heck, the more I
think about it, the more I realize XP Home has the vast, vast majority of
the features I already use most of the time anyway. The few features Pro
has that Home doesn't -- on-disc encryption, slightly more robust language support, remote administration, etc. -- are only worth it if you really use them aggressively."
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/upgrading/matrix.asp
står det att det går att uppgradera från home to pro
dock så fungerar inte en "fullversion":s kopia för att uppgradera befintligt os, det har iaf aldrig funkat för mej. Det enda sättet är om man deletar vissa filer i windows katalogen, tror jag iaf. Jag är ingen expert så jag hoppas att du gör backup-er eller liknande först.. Eller försök att få tag på en XP-Pro-Upgrade skiva...Sv: Uppgradera från xp home till xp pro?
Sv: Uppgradera från xp home till xp pro?
Tack MVH ErikSv: Uppgradera från xp home till xp pro?
Sv: Uppgradera från xp home till xp pro?
det går utmärkt men kostar en massa pengar - jag har precis gjort det eftersom IIS inte finns med i HomeEdition.
/JohanSv: Uppgradera från xp home till xp pro?
Med tanke på att många tydligen köpt XP hoem edition, är det möjligt att köra en annan server, t.ex Apache ???
Någon som provat? OM hur gick det ?
/Conny