Det ska finnas en fil som stör bandbredden i win xp. Om man tar bort eller ändrar den så ökas farten på uppkopplingen med nästan det dubbla. Svar JA.. det har gått många rykten om att det är ett speciellt progrm i winxp som slukar ungefär 20-30% av bandbredden till internet i winxp, jag kommer inte ihåg nu hur man gjorde för att stänga av det där men enligt mirdrosoft så är detta inget problem utan programmet tar bara upp bandbred då det används vilket inte är så offta snarare aldrig för en vanlig användare. Är det nåt i stil med LoadQM? Alltså, Microsofts Query Manager som ligger o vill skicka data från din dator till M$ titt som tätt. I det fallet handlar det inte om så stor bandbredd förstås, men likväl störande. Det är inte QoS-tjänsten du menar? Den går väl stänga av i nätverksinställningarna? Eller hjälper inte det? Hej hittade den här artikeln på idg av /Michael Jenselius Japp.. det var precis det där jag menade, QoS stjäl 20% bandbredd är det många som säger men detta stämmer inte för den stjäl endast 20% när tjänsten QoS används och vanligtvis andvänds inte den där tjänsten så offta. vet däremot inte riktigt vad QoS gör och är bra för men om man absorlut inte vill att QoS ska användas så kan man juh alltid stänga av det via det där programmet. Om ni vill läsa mer om QoS i Win2000. Jag måste börja med att tacka för alla tips och synpunkter, sen är det så att jag inte har så stor erfarenhet av programering och därmed inte förstår precis allt ni skriver men jag snappade upp en hel del om Qos.bandbredd störning i xp.
Någon som hört talas om detta och vet hur man fixar det?
Tacksam för svar.Sv: bandbredd störning i xp.
Men om du ändå vill stänga av det där så tror jag att jag har en länk hemma på en sida som beskriver hur man gör det. kan kolla upp detSv: bandbredd störning i xp.
/EE *nyfiken*Sv: bandbredd störning i xp.
/Johan - som inte kör Win XPSv: bandbredd störning i xp.
En artikel på tipstjänsten TweakXP avslöjade att Windows XP har reserverat 20 procent av den bandbredd som används av operativsystemet för nätverkstrafik och Internet. Anledningen till detta är att operativsystemet använder en tjänst som heter QoS (quality of service) som reserverar bandbredden för att vissa tjänster ska få prioritet.
Även om du stänger av tjänsten QoS i Windows XP så kommer den fortfarande att roffa åt sig 20 procent. Det enda sättet att minska detta är använda ett program som heter gpedit.msc.
För att ändra detta värde gör du enligt följande:
Klicka på Start-knappen och välj sedan Kör. Skriv gpedit.msc och klicka på Ok. Klicka sedan på fliken som heter ”Dator Konfiguration” och sedan ”Administrativa Mallar”. Välj sedan ”Nätverk”.
Klicka sedan på fliken som heter ”QoS Packet Scheduler” i det vänstra fönstret. Klicka sedan på ikonen som heter ”limit reservable bandwidth” i det högra fönstret. Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll).
Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas.
Mer information på engelska hittar du här: TweakXP.com.
/oweSv: bandbredd störning i xp.
Sv: bandbredd störning i xp.
<URL:http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/howitworks/communications/trafficmgmt/default.asp>Sv: bandbredd störning i xp.
Har registrerat mig på den här sidan för att lära mig så fort som möjlig om div programering.
Jag kör inte med xp nu men funderat på att installera inom snar framtid och då tänker jag definitivt prova detta.
Tack än en gång.