Jag har WinME på min dator med internetanslutning och jag tänkte ge en Win98 internet med MS inbyggda internetdelning. sätt tcp/ip-protokollet till "Erhåll en IP-adress automatiskt" på win98-burken och starta om. kolla sedan i winipcfg (Startmenyn:Kör) vilken adress du har fått. bör vara 192.168.0.2 eller nått i den stilen. testa att pinga först me-maskinen, sedan en host på internet. om du får svar men inte kan surfa, kolla proxyinställningarna i ie. det skall inte vara någon proxy... Ska testa det. Tyvärr så kan jag inte pinga någon internet adress utan kan bara pinga min ME dator (men det hade jag räknat med för jag delar ju kataloger och filer) vilket ip-nummer har 98-datorn och vilka ip-nummer har me-datorn? Det där när det gäller Gateway så har jag inte gjort det. ska göra det Jag har för mig att det finns en flik "Gateway" under inställningar för TCP/IP.Manuellt inställning på Internetdelning
Jag skapade en diskett men det blev något fel att den inte kunde göra något på den dator som ska ha internet så jag undrar hur man ställer in manuellt istället??Sv: Manuellt inställning på Internetdelning
/ DavidSv: Manuellt inställning på Internetdelning
Eftersom jag kör P2P så har den andra datorn redan ett IP nummerSv: Manuellt inställning på Internetdelning
Sv: Manuellt inställning på Internetdelning
och subnätmaskerna, tack... :-)
förresten, om du har satt en ip-adress på din 98-maskin manuellt måste du ange me-burkens "lan-ip" som gateway...
/ DavidSv: Manuellt inställning på Internetdelning
Sv: Manuellt inställning på Internetdelning
/Johan