Hur kan jag göra för att använda 2 ADSL för internet access till mitt LAN. Jag vet att det fins ett program som heter "rainconnect" som fixar det men det måste finnas andra lösningar..? Installera en dator med två nätverkskort. Ett för ADSL modemet och en för det interna nätet. Kan du dela anslutningen. Tror det är biligastet sättet. Tror inte att han vill dela en adsl-linje till flera datorer utan 2st adsl-linjer till flera datorer. Precis.. Egentligen kan man ju dela flera adsl till ett lan om man bara har "normal" trafik och då genom att använda en proxy. Tyvärr har jag intranet-extranet trafik som gör det svårt att bara använda en proxy variant...Dela flera ADSL till ett och samma LAN
PS. Visst kan det vara bra med en dead gateway detection lösning som bas men det vore roligare med fler funktionaliteter... Ex. som rainconnect har...?!
Ideer och erfarenheter... Alla är välkommna!!!
/ChristianSv: Dela flera ADSL till ett och samma LAN
Sv: Dela flera ADSL till ett och samma LAN
/ CarlSv: Dela flera ADSL till ett och samma LAN
Ett program som skall heta "rainconnect" sägs kunna dela flera anslutningar med i princip vilken trafik som helst...Det låter som en bra lösning för alla liknande alternativ med lastbalansering mm men jag tror att det programmet är alldeles för dyrt bara...
Tips är välkomna...!!
/Christian