Jag tillhör den olyckliga skaran. dvs. Jag kan ännu inte få ADSL i hålan där jag bor. Min telefon och mitt modem ligger på samma linje, så om jag t.ex. ska ladda ner en stor fil på en gång, låt oss säga ett par hundra Mb, så måste jag hålla linjen i ganska många timmar. Därför skulle jag vilja att modemet kopplar ner när det ringer. Om jag har ett nerladdningsprogram som pausas när man kopplar ner så skulle jag kunna få ner filen på en gång (dvs några timmar=). Min telefon är inte så belastad... Men jag har inte fått till det. Måste man ha någon extra hårdvara, måste modemet stödja det, eller kan man via mjukvara fixa det? Man kan beställa så att det piper i telefonen när nån ringer om man pratar i telefonen.. Det finns en tjänst som Telia eller Tele2 har. Det funkar så att ditt teleabb blir vidarekopplat till ett 020 nummer om det är upptaget. Detta 202 nummer skickas sedan vidare via IP-telefoni till din dator och ett program talar om att det finns ett inkommande samtal. Du kan då välja att koppla ner och ta samtalet eller att svara via datorn (headset).kopplas ner om det ringer
Tack för svar..
/Jörgen LindroosSv: kopplas ner om det ringer
Vi hade så, varje gång nån ringde kopplade Modemet ned... men det ringde inte sen, det bara kopplade ner...Sv: kopplas ner om det ringer
Vet dock ej hur bra detta funkar på ett modem men det kan vara värt att prova.
Dock skulle jag nog rekomendera ett duocom i ditt fall....
www.telia.se/duocom
//Jompa