Har en "gammal" IBM Aptiva 4 år som tidigare hade win98 och vid avsluta windows automatsikt stängde av sig. Nu har jag stoppat i windows XP och den stänger ej av sig själv längre då windows är stängt utan jag får själv bryta strömmen. Någon som vet hur jag fixar så att den stänger av sig helt igen via avsluta windows (XP). ??? till 2k så var det någon uppgradering man var tvungen att ha till apm grejjset, advanced power management?. Iaf, det kanske finns nått liknande för XP då, xp är väl mer likt 2k än 98 Pröva att gå in i Device Manager och i menyn View välja Show hidden devices. Då bör du få upp en enhet som heter NT Apm/Legacy Interface Node som är inaktiverad. Aktivera den och datorn ska stänga av sig automatiskt när du stängt ner Windows. 1. Gå till rutan där du hanterar skärmsläckaren Nja hjälpte inte riktigt.Avstängning
/RolandSv: Avstängning
(min aptiva är en 486sx25:a så den har jag itne provat med :), jag har problem med windows nu med så jag kan inte leta reda på någon bra länk åt dej..)Sv: Avstängning
Har dock inte testat detta på XP, men det fungerar i Windows 2000.Sv: Avstängning
2. klicka på inställningar längst ner
3. Klicka på fliken APM
4. Aktivera stöd för avancerade energisparfunktioner(APM)
Nu tror jag det ska fungeraSv: Avstängning
Hittade mer fel.
Datorn envisas med att starta om och när jag satte om så att den inte startar om direkt fick jag fram en felhanteringsruta där bla det verkar vara strul med kbdclass.sys
Första tanken var att det var något med keyboard ?
Har ett logitech trådlöst tangentbord men tankat ned nya drivrutiner så det borde nog inte vara det eller ?
Eller var kan man jaga felet ?
Om jag går över till start i felsäkert läge rapporteras inget fel när windows avslutas och lägger ut bilden om att det är ok att stänga av.
(helst bör den ju själv bryta strömmen)
/Roland