pust! N har musen fastnat på en kompis dator. Det verkar lite konstigt. Musen går inte att röra från början när man startar. Men det spelar ingen roll om man har seriell mus eller ps/2. Alltså beror det varken på musen eller moderkortet. Det måste alltså bero på Windows (95). Att uppgradera drivrutinen verkar inte heller funka. Är du säker på att datorn har kontakt med musen? Får du upp en varningsruta som säger att det inte finns någon mus ansluten? Fungerar knapparna? allt är som det ska, vi har inte använt lim...tror jag. Och det verkar inte vara hårdvara, eftersom det är olika IO-platser för ps/2 och seriell, och då är frågan var problemet sitter i hårdvaran (jag har ju använt olika musar när jag testade dom olika portarna). Det kan inte vara så att det ligger nåt "musprogram" installerat? Till vissa möss (eller heter det musar?) får man med en mjukvara för att kunna använda utökade funktioner. Dessa programvaror kan slå ut Windows egna musdrivrutiner. Hänt mig en gång, men kommer tyvärr inte ihåg vad programmet hette ...musen har fastnat
Tacksam för svar
/Jörgen LindroosSv: musen har fastnat
Hej.
Har ni limmat fast den i bordet??? :)
Kolla också ljudkortets drivrutiner... har för mej att det kan hjälpa.Sv: musen har fastnat
/JohanSv: musen har fastnat
Ja, det verkar svårt det här...
/Jörgen Sv: musen har fastnat
Lösningen är i så fall att avinstallera alla sådana program och starta om.
Lycka till.
Mvh
/EE