automatiskt vid start av datorn, nån som vet hur man fixar så att den inte gör det? Hej Jag använder regcleaner, men som sagt det är en mapp som öppnas inte ett program =) Anledningen till att C:\Program öppnas vid start är att någon sträng i Registry som har hand om uppstarten (run, runonce eller liknande) inte är omsluten av "". Ja precis så där förklarade en kille problemet för mig, men grejen är att jag inte har en Program Files och aldrig haft eftersom jag formaterade igår Jag tror att jag hittade problemet gå in på www.ssw.nu under verktyg där är ett program som heter programmappsfixarenProgram mappen öppnas...
Både jag och ett antal kompisar till mig har haft det här problemet förr men vette fan hur det löstes.
Win2k ProSv: Program mappen öppnas...
Det finns ett bra program RegCleaner.I det finns en
funktion för att redigera vilka program som skall öppnas vid start.
mvh
SvenSv: Program mappen öppnas...
Sv: Program mappen öppnas...
Om något program ska startas vid uppstart och sökvägen är C:\Program Files\bla bla (och som inte är omsluten av "") och det samtidigt finns en C.\Program-katalog så kommer C:\Program-katalogen att öppnas (eftersom att Windows tolkar Files\bla bla som ett argument till C:\Program).
Lösningen är att göra en sökning på startnycklarna i Registry efter C:\Program Files utan "".
Detta är ingen bugg i Windows utan ett dåligt installationsprogram som har gjort bort sig!Sv: Program mappen öppnas...
Sv: Program mappen öppnas...
Kan det vara "Värde: installdir" "Data: c:\Program Files\Washer"?
För att jag fick ngt fel förut som berodde på windows washer .Sv: Program mappen öppnas...