Hej alla glada jag funderar! jag har ingen lösning åt dig men jag själv har nån fabriktillverkad av dell Det låter som om den är trasig, jag väljer aldrig okända märken när jag handlar cd- eller dvd-läsare/brännare beroende på att så många som jag känner har haft för mycket problem med dom... Jag kan rekommendera LITE-ONs 32x/12x/40x, kostar runt 800:- inkl frakt på www.itbutikken.dk Tack alla svar :-)Cd-brännare
Memorex cdbrännare från en butik som heter El-giganten "tyvärr"
24Maxx heter den,
jag ville bara slänga in en fråga om någon har haft problem med det märket
själv installera jag den på en äldre maskin(PI 233) och den acceptera inte brännaren , Flaschade om Bios fungerade bra stor HDD fick jag in men brännaren vägrade fungera (åkte ut och in hela tiden, läste inte skivor)
Installera brännaren på en annan maskin (PII 450) nyare Moderkort)
där läser den och bränner mp3 men inte data såsom Iso filer, Mpeg
och lite annat.
Prövat flera olika brännar program såsom Nero, Easy CDcreator 5, och några till men #¤&%-fungerar inte vad göra förutom att använda 5-kilos slägga och skicka den till sälla jakt marker
Har Philips-brännare och en Sony-brännare som jag testat på dessa maskiner och fungerar utan minsta problem......
Tackar på förhand på minsta tips om vad som skall görasSv: Cd-brännare
funkar iof perfekt på den här datorn, men jag testade den på en anna lite äldre burk, den totalvägrade å funka..Sv: Cd-brännare
Var fö själv på elgiganten och inhandlade en brännare idag (en NEC 24x10x40) och såg att de hade bra priser på Sonys och HP's modeller...Sv: Cd-brännare
Jag har inte haft något problem alls med den och jag har brännt div olika typer av skivor.
Nu har jag bara haft den ett par månader så jag vet inget om hur länge brännaren fungerar o så...
ThomasSv: Cd-brännare
Jag köpte inte den själv där men nu har jag fått den att fungera
jag installerade den på en 3:e maskin en PIII-500 med Win2000prof.
och nyare MB (1.5 år gammalt) då fungerade den perfekt men bara ihop med roxio Easy CD-creator
men inte nero eller några andra brännar program.......?
Ok så nu är det löst (för stunden)
som sagt Tack alla förslag