Sjuk topic men det är just det det handlar om här. Det är inte så "enkelt" att det har blivit något fel med filsystemet? Sånt där hände mig en del när man körde Win 3.11, filer visades som större än hela disken et.c. Kanske känns jobbigt, men om det är filsystemet som krånglar och inte scandisk hjälper så är det nog bara att formatera om disken som gäller. OBS att det behöver ju inte vara detta som är problemet. Ja jag hoppades att det skulle vara något annat, för det är inte länge sedan jag formaterade senast.98se: För mycket ledigt utrymme
Jag har win98se, och nu så visar systemet att jag har 18 gig lediga på c:. Det hade klart inte varit något att klaga över, om det inte var så att c: är en fysisk 10 gigs disk. D: däremot är på 40 gig och den visar runt 3 gig lediga.
bild: www.belgarion.com/sekolon.jpg
om jag kollar hur mycket jag använder på d: så blir det runt 33gig, och på c så är det 7 gig. inte för att jag tror att det har någon betydelse :)
Jag använder en gammal version av norton utilities, 3.0 eller nått, och diskdoctor där har hjälpt mig tidigare när det säger att systemet inte visar rätt diskutrymme, nu säger ndd dock ingenting längre.
(jo jag har postat det här på några ställen nu...)Sv: 98se: För mycket ledigt utrymme
/JohanSv: 98se: För mycket ledigt utrymme
Men bara för att jag ställde frågan så har det nu löst sig. Datorn visar 2 gig lediga på C: precis som det ska, så jag vet inte vad det kan ha varit som gick snett innan..
Att filsystemet har kajkat ur har jag varit med om innan, en gammal 6.4 gigs hårddisk tappade helt plötsligt FAT tabellen, så att jag hade kataloger som innehöll text från mail jag fått, och filer som hade filnamn som innehöll text från andra filer osv osv. Man blir inte lite sur när man förlorar 5 gig med sparad information :) Som tur var har jag brännare nu..