Hej Hej Det knastrar inte jämt, utan det är när jag använder ljud som det knastrar. startar jag winamp så knastrar musiken. Hej KAn det vara så att du anslut högtalarna till fel utgång. Om det har inbygd förstärkare ska det ju vara koplade till Line Out INTE Speaker. De här högtalarna har inte sådana avancerade grejer och de är rätt inkopplade. Hej Det är ett AGP kort och det finns tyvärr bara en sån plats.Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Jag har installerat ett ASUS P4B moderkort med inbyggt ljud.
(proccesor P4 1,6, 512MB)
När jag startar datorn så knastrar det inte i högtalarna, men
när XP har startat så knastrar det, jag har plockat ut allt och testat, det knastrar ändå.
Högtalarna är rätt så nya så dem ska det inte vara fel på.
Anna-Karin, vill ha musik när jag jobbar och sen sjunger jag så illa själv.Sv: Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Första frågan är knastrar det slumvis,eller finns det ett
mönster i knastret typ störning från fläktar eller yttre enheter.
mvh
SvenSv: Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Jag tycker det är konstigt om fläkten/arna skulle störa, jag kan ju inte
göra något åt dem, de sitter där de sitter.
Anna-KarinSv: Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Låter som disstorition, om du dra ner volymen till knappt
hörbart,vad händer.?
DSSv: Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Anars kan det ju vara att du har för hög volym och att den då klipper topparna.Sv: Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Drar jag ner ljudet så försvinner ju knastret, men jag gissar på att det är fläkten på grafikortet som stör, flaschig stålsak som det är.
Anna-Karin, ljudlös tills nästa omgång pengar trillar in.Sv: Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Om du känner för det så kan du kolla att ditt
grafikkort sitter på PCI plats 2.Inbillar mig att
det är så långt från moderkortet du kan komma.
DSSv: Knastrande ljud från inbyggt ljudkort
Ett stycke ljudkort står på önskelistan, ett förslag till Pelle på vinster till nästa tävling.
Anna-Karin