Hej... Jag är mer än mycket tveksam till att det moderkortet klarar av en så ny processor, men det är möjligt att det går att få i en lite nyare i alla fall, och sen trimma den upp till lite roligare frekvenser. man tackar, man tackar. du har en IBM ..... tyvärr kan du nog glömma roliga uppklockningar o annat kul.... märkesdatorer e inte så bra på sånt ;).... du kan ju inte ens byta moderkortet i datorn .... så ja dessvärre tror jag att du måste köpa nytt... =(... Fan jävla värdelös skit värld vi lever i. Sannolikt kan du pula in en celeron 500-766 (kanske även en 800, men sen är det stopp pga strömstyrkan) med hjälp av en sockel man placerar på moderkortet, dataknuten säljer det du behöver för att få igång det. Vill du ha snabbare rekommenderas ett nyköp... ska man köpa märkesdator ska man köpa bärbart.... då har man ändå inget val =)...... Proccessor VS Modekort
Har bestämt mig för att köpa en snabbare proccessor till min dator. Men hur får jag reda på hur mycket modekortet klarar av?
Min dator är en 450Mhz från 1998 (eller 1999). (IBM Aptiva)
Tveksam på att den skulle klara en 1,5Ghz utan att byta modekort, eller?
Tack på förhand // R-musSv: Proccessor VS Modekort
Vet du vad moderkortet heter så är det lättare att söka på dess specifikationer. Kolla det och sök på t ex http://www.tomshardware.com/
Mvh
/EESv: Proccessor VS Modekort
Men hur kan jag se vad modekortet heter? Det ända jag kan hitta är "Made in Taiwan" och det lär ju inte hjälp så mycket...
Tack för hjälpen // R-musSv: Proccessor VS Modekort
//MSv: Proccessor VS Modekort
Hatar den här jävla dator tillverkar kulturen, med tankesättet "Om-vi-bara-gör-så-att-våra-delar-passar-till-våra-datorer-tjänar-vi-mer-pengar".
*GrrRRrRR* //R-musSv: Proccessor VS Modekort
Sv: Proccessor VS Modekort
//M