Hallå. Om du inte har en recovery agents (Local Admin/Domain Admin) för dina filer så är det i princip kört. Skulle va om du bootade upp på en dos/win95 startdisk och körde programmet "ntfsdos" för att komma åt ntfs-partionen kanske.. > Skulle va om du bootade upp på en dos/win95 startdisk och körde programmet "ntfsdos" för att komma åt ntfs-partionen kanske..kryptering i XP
Jag har en del filer som jag har krypterat (höger klick på fil -> egenskaper -> avancerat -> kryptera innehåll för att skydda data) detta fungera kanon. Men för ett tag sedan så formaterade jag och installerade om XP utan att ta bort krypteringen.(filerna ligger på en annan partition) Så nu kommer jag inte åt dom längre efter som mitt "tumavtryck" inte stämmer, hur ska jag göra för att komma runt detta, jag har gett mig alla rättingheter som jag kan hitta, men lyckas ändå inte.Sv: kryptering i XP
CIA hittade någon PC från Talibanerna som var krypterad med 56-bitars EFS. Tillsammans med Microsoft lär det ha tagit 4 veckor innan de knäckte den nyckeln.
Eller som Microsoft säger i:
Methods for Recovering Encrypted Data Files (Q255742)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q255742
"NOTE : If you do not have access to a Recovery Agent's account with a valid recovery key, you cannot recover the data. There is no workaround in EFS."Sv: kryptering i XP
Vet ej om det funkar men kan ju alltid vara vart ett försök..Sv: kryptering i XP
Om man inte kan accessa filerna när man har gjort en ny installation så lär man inte kunna göra det när man använder NTFSDOS heller.