Hej! Det finns flera sätt! Jag kan ha fel men är det inte bara att sätta i CD:n och köra igång installationen av XP. Förr eller senare tror jag man får frågan om man vill reparera eller göra en ny installation!? Hur blir man av med XP????
Har en ny dator som jag gjorde en ren installation av XP på (C:). Tyvärr fick jag problem senare när jag skulle installera ljudkortet (Audigy Platinum) och skulle därför vilja börja om från scratch.... men hur 1000:an gör man??
Jag har två partitioner (NTFS)
- c: med XP
- d: för annat
Har försökt följande:
- fromat c: funkar ju ej från kommando tolken
- har försökt med befintliga bootdisketter
- Har försökt skapa en egen bootdiskett med fdisk och använda den
- I en desperat handling försökte jag installera win2000 på d: för att därifrån kunna formatera c:. Tyvärr så går w2k ej att installera. Får ett meddelande i stil med: "Det OS du försöker installera är äldre än det du redan har. Installationen kan ej genomföras."
Finns det inget sätt att bli kvitt XP?? Funderar på att plocka ur hårddisken och plugga in den i en annan dator som slav och formatera den där.
Tips emottages tacksamt
//KVSv: Hur blir man av med XP????
Starta på CDROM-skivan eller starta på de 6 bootdisketterna. En bit in i installationen så får du partitions-möjligheterna.
Införskaffa något tredjepartsverktyg typ Partition Magic.Sv: Hur blir man av med XP????
Om inte autostarten fungerar så får du köra autorun.exe i roten på CD:n manuellt...
Om inte ovanstående fungerar så blir det till att lösa det med bootdiskar eller boota på CD:n om din hårdvara stödjer det...