Jag har gjort ett program i vb6.Sedan har jag gjort ett installations program med hjälp av visualstudios eget Package & Deployment wizard. Programmet fungerar att installera på w 98 och w2000 maskiner men ej på W NT maskiner ??.Jag har själv W98 som operativ system. programmet använder OLE som koppling mot MS Excel 97 samt ett Dataenviroment som koppling mot en MS Access 97 databas. Hejinstallations program
Problemet vid installationen är att det blir ett error mot OLE kopplingen ??
är det någon som kan komma med ett förslag !!
tack på förhand.
hannuSv: installations program
Problemmet kommer upp då och då,bifogar ett svar
jag gav för nått år sedan. Dvs Oleaut32.dll är misstänkt kolla
den maffiga länken nedan.
http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx?Catalog=LCID%3D1033%26CDID%3DEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3DON&Product=msall&Query=Oleaut32.dll&Queryc=Oleaut32.dll&KeywordType=ALL&Titles=false&numDays=&maxResults=25&withinResults=false&srchstep=0
Package and Deployment Wizard Issues:
Packaging Solutions on Windows 98 for Distribution to Windows 2000 Systems.
Due to the new Windows 2000 System File Protection features, solutions packaged with the Package and Deployment wizard on some Windows 98 systems cannot be installed on Windows 2000. To work around this issue, on the development computer, copy the files from this package to the following folder:
PDWizard\Redist
The Package and Deployment wizard will pick up the files from this location rather than taking them from your Windows\System32 folder.
Files: versioner
· ASYCFILT.DLL 2.40.4275
· MSVBVM60.DLL 6.00.8495
· OLEAUT32.DLL 2.40.4275
· OLEPRO32.DLL 5.0.4275
· STDOLE2.TLB 2.40.4275
Kolla dina versioner mot denna lista.
mvh
Sven