Hoppas någon här kan hjälpa mig med ett tips hur jag ska göra! Du kan ju testa Audiograbber. Tack för länken! Och tyvärr betr installations CD - det är en personal-PC där ljudkortet fanns med vid leveransen - dock inte någon CD :-(Ljud in i datorn - ut till CD
Förutsättningar: MD-skivor med inspelade intervjuer, PC med Win 2000, ljudkort, CD-brännare
Önskemål: Jag vill spela av MD-skivorna och skapa CD med intervjuerna för att kunna spela upp dem i vanlig cd-spelare.
Problem: Jag kan koppla MD-spelaren till ljudkortet och det går bra att starta Ljudinspelaren, men den rullar bara i 60 sek! Jag har testat med andra (befintliga) ljudfiler och jag kan kopiera så att de filerna blir betydligt större. Alltså kan Ljudinspelaren hantera längre inspelningar.
Fråga: Finns det något annat program för att spela in ljud till datorn från extern källa? Kan begränsningen vara för att förhindra (musik-)kopiering? Jag har tittat på nyare MD-spelare med USB-koppling, men den är endast till för att kopiera FRÅN datorn till MD-spelare, inte tvärtom som jag vill...
Funderingar från en icke-teknisk
LissuSv: Ljud in i datorn - ut till CD
Hej.
Titta på installationskivan som följer med ljudkortet. Det brukar finnas program där som har bra mycket mer funktionalitet än Ljudinspelaren.
//fredda Sv: Ljud in i datorn - ut till CD
http://www.audiograbber.com-us.net/
/JohanSv: Ljud in i datorn - ut till CD
/Lissu