Hej! Högerklicka någonstans där det inte är "något annat" på raden, så kommer det upp en meny med alternativ. Desktop, och flera andra fördefinierade alternativ finns under Toolbars (eller Verktygsfält tror jag det heter i svensk version). tack, men det är inte den jag letar efter utan ikonen som stänger ner alla fönster och visar skrivbordet. Jag råkade dra ut den på skrivbordet och drog genast tillbaka den igen. Kopian på skrivbordet slängde jag. Nästa gång jag startade datorn var ikonen kvar men oassosierad och gick inte att använda. i XP ligger filen "Show Desktop" i mappen banarne: på svensk Windows 2K: Så här bör du kan göra: tack alla.Desktop-ikon
Hur får jag tillbaka min desktop-ikon till aktivitetsfältet (längst till vänster ni vet). Kör Windows 2000.
mvh
/MichaelSv: Desktop-ikon
/EESv: Desktop-ikon
mvh
/MichaelSv: Desktop-ikon
(Hårddisksenhet):\Documents and Settings\(användarnamn)\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Kanske ligger på samma ställe i 2000. testa. annars kan du göra en sökning på hårddisken på "show desktop" och se om du hittar nåt.Sv: Desktop-ikon
Problemet är att han har tagit bort den filen, lösningen borde vara att du eller någon annan som har filen kvar (jag har tagit bort den på alla datorer) kolla hur genvägen ser ut och skriver det här...
/JohanSv: Desktop-ikon
"Drive":\Documents and Settings\"användare"\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Visa skrivbordet
och det är ingen genväg, filen ligger där..
/ErikSv: Desktop-ikon
Öppna texteditor typ Notepad och skriv följande:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
spara som typ "skrivbordet.scf" (filtypen skall alltså heta .scf och inte .txt eller nåt annat fånigt) och spara ner i katalogen
\Documents and Settings\<<UserName>>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch eller motsvarande.
Här är en länk till hur man kan göra egna command lines till Windows Explorer:
http://neworder.box.sk/newsread.php?newsid=5039
/JohanSv: Desktop-ikon
Arathons förslag fungerade. Problemet var att när jag drog ut ikonen på skrivbordet FLYTTADE jag originalet från ..\QuickLaunch till ...\desktop. När jag sedan drog den tillbaks till aktivitestfältet skapades en genväg till desktop-filen. När desktop-filen raderades fungerade inte genvägen längre.
mvh
/Michael