Hej! Trådlösalan går i det fria frekvensregistret. Microugnar, trådlösa.tfn mm är stör moment. kör w2000 sp2 det funkar perfekt om jag tar bort krypteringen.. men så fort jag lägger in en 64 eller 128 kryptering så dör det. En gång fick jag igång 64-lösningen men den dog efter 1 minut... jag lät datorn stå och söka i 10 min men den hittade inget... Du har konfigurerat krypteringen fel någonstans. Troligen i accesspunkten, men det kan även vara i din klient. Har prövat att uppdatera drivisarna, hjälpte inte... Märkligt. Nolla alla nycklar och testa med 128bitars kryptering, open key, hitta på en nyckel med 26(13x2) tecken. Jag har försökt med 128 bitars-krypterinhen oxå men då kommer inte kopplingen igång... Vet inte om detta kan ha med problemet att göra men när jag har skrivit in nyckeln i nätverkskortet så översätter den det till en passphrase... Ok, du har problem med din produkt. Ring D-links telefon support på tfn 0200-262601.Nätverk
Har precis köpt en D-Link 713p trådlös Router och ett D-Link 650 nätverkskort. Allting gick smidigt att installera.... tills jag kom till wep delen, Jag har provat kryptera flera ggr men det har inte funkat mer än en gång när den klarade hålla kontakten i ca 1 minut... Någon som vet något?
MVH
/Fredrik "Budda" MolnarSv: Nätverk
Men vad kör du för OS ?Sv: Nätverk
Kollar jag i Device managern så har jag 100% link quality och 98% signal strenght...Sv: Nätverk
Sv: Nätverk
Reset:a accesspunkten och konfigurera om. Jag rekommenderar dig att köra kryptering om du bor nära dina grannar. Man måste skydda sig så mycket det går. Det går att komma igenom ett krypterat radiolan. Men sannolikheten är inte så stor att dina granna klarar av detta. Men utan kryptering gör de det.Sv: Nätverk
I routern ser det ut så här:
först väljer jag vilken kanal, jag valde "1"
sen väljer jag kryptering, jag valde 64 bitars
sen skriver jag nyckel, jag skrev "FFFFFFFFFF" i nyckel 3
I nätverkskortet:
först väljer jag kryptering, jag valde 64 bitars
Sen ska jag välja nyckel, jag skrev "FFFFFFFFFF" i nyckel 3
Sen väljer jag vilken nyckel jag ska använda, jag väljer nyckel 3.
Nu fungerar det i 1 minut sen dör kopplingen...
Hur kan detta bli fel? Det är ju inte särskilt komplicerat...Sv: Nätverk