På min bärbara Compaq så visas ett felmeddelande vid avslut och datorn startar om men jag hinner aldrig se vad det står för något så man kan finna orsaken. Meddelandet visas några tondels sekunder och försvinner sedan. Har försökt med paus/break men hjälper inte utan datorn bara startar om. Operativsystem Windows XP Pro. Har haft exakt samma problem, jag löste det genom att formatera och gå över till windows 2000, lyckades inte lösa det på nåt annat vis. Jävligt störande var det iaf. Gå till Egenskaper på Den här datorn - Avancerat - Start och återställning - Systemfel och bocka ur Starta om automatiskt så borde du kunna läsa felmeddelandet. Sen om du kan lösa grundproblemet eller inte är en annan sak... Bra början. > <b>Mer tipps om hur man jagar problemet vore mycket uppskattat.</b> Hittat program som störde. Hade Easy CD Creator fullversionen med uppgraderad version nedtankad från deras sida för att fungera med XP. Nu kör jag inte XP själv så jag vet inte exakt vart det finns men om du väljer Egenskaper på skrivbordet så ska du kunna hitta på nån inställning om vilka ikoner du vill ha på skrivbordet. Då är det bara att bocka i Den här datorn.Problem gör att datorn bara startar om
Hur får man reda på problemet ??? Finns det någon logg eller hur försöker man hitta felet ?
Har försökt med digitalkamera att fota bilden (skratta inte) men givetvis fungerade inte detta!
Så varje gång blir jag tvungen att "döda" datorn med on/(off) knappen.
Please hjälp!
mvh RolandSv: Problem gör att datorn bara startar om
Sv: Problem gör att datorn bara startar om
ThomasSv: Problem gör att datorn bara startar om
Hade dock blivit av med ikonen "den här datorn" på skrivbordet, hur får jag en ny sådan ?
Kom dock åt avstängningsfunktionen för omstart via kontrollpanelen/system/avancerat o.s.v. som du beskrev.
Nu ser jag felbilden men behöver hjälp för att spåra felet vidare.
Felmeddelandet
"Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med den dator
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUQL
Om detta är första gången du ser meddelande, bör du starta om datorn. Om meddelande, visas igen, bör du utföra följande steg:
Kontrollera att all ny maskinvara är korrekt installerad...."
o.s.v. Inte helt lätt att fatta.
Den enda hårddvaran jag installerat är en optisk mus via USB
samt viss mjukvara vilken jag ej kommer ihåg när problemet började efter..
Mer tipps om hur man jagar problemet vore mycket uppskattat.
mvh RolandSv: Problem gör att datorn bara startar om
Det är uppenbarligen någonting i Mirosofts produkt som inte fungerar med din nuvarande hårdvarukonfiguration!
Sök i Microsoft Knowledge Base, <URL:http://support.microsoft.com/>, på exakt ditt felmeddelande.
Det kan också vara så att du behöver någon speciell drivrutin och/eller patch från din hårdvaruleverantör. Gå till Compaq Software and Drivers, <URL:http://www.compaq.com/support/files/> alternativt Compaq Support, <URL:http://wwss1pro.compaq.com/support/home/index.asp>Sv: Problem gör att datorn bara startar om [Nästan löst
Nu avinstallerad och datorn går bra. Troligen inte kompatibel med min bärbara.
Hittade felet då jag ominstallerade Win XP och programmet fick anmärkningar om att det ej var ok av windows installation.
Men jag har som tidigare nämnts blivit av med ikonen "Den här datorn"
Hur fixar man dit en ny ???
mvh Roland
Tackar för tipps om länkar till uppgraderingar.Sv: Problem gör att datorn bara startar om [Nästan löst
Thomas