Jag har köpt en Wireless IntelliMouse Explorer och så har jag lånat en IntelliMouse Explorer 3.0 för att testa om den är bättre eftersom jag inte är helt nöjd med WIE. När det gäller trådlösa möss och tangentbord måste man räkna med att det tar en viss tid att överföra knapptryckningar till datorn. Detta medför att trådlösa möss och tangentbord inte är några höjdare i spel sammanhang. Jag har exakt samma möss, och jag upplever exakt samma problem! Asch, det var inte bra... nu vet jag inte vilken av mössen jag ska välja eftersom ingen är perfekt... =\ Jag har fått ett tips om att Logitech Cordless MouseMan Optical ska vara en mycket bättre mus än Wireless IntelliMouse Explorer. Är det någon som har testat den som kan komma med åsikter? Vid val av mus för spelbruk. Skall man välja en som har högt "DPI" värde samt att den skall vara kabelansluten. Det finns en mus som heter ungerfär "Raiserboomslang" som skall vara kalas för spel. Den har mycket högt "DPI" värde. Logitech mössen fungerar mycket bra. Men som jag sagt tidigare så är det radioöverföringen som tar lite tid. Vissa användare tycker att det fungerar utmärkt i spel. Men de som har lite högre krav gillar inte trådlöst. Kalas mus för spel är : Logitech MouseMan Dual Optical. Hyggligt pris. Hyggligt DPI värde (800) > <b>Är det någon som har testat den som kan komma med åsikter?</b> AMD ?? Hur kan man komma på att AMD eller Logitech = Problem ??? > <b>AMD ?? Hur kan man komma på att AMD eller Logitech = Problem ???</b> Ferrari använder väl Compaq/Intel? Tycker det är träligt med allt hackande på AMD. De förtjänar inte det. Problemen med AMD är lika få som med Intel. Däremot skulle Intel inte ha varit den Intel som de är idag utan AMD. Intel skulle ha varit många % dyrare och utvecklingen skulle gått ännu trögare. > <b>De förtjänar inte det.</b> Tycker det mest irriterade med trådlösa möss är att man alltid måste ha nya batterier tillgängliga, detta gäller nog alla märken ;-). > <b>Tycker det mest irriterade med trådlösa möss är att man alltid måste ha nya batterier tillgängliga,</b> Hundratusentals apor kan inte ha fel ! Bananer är godast ! Jag ska återgå till en mus med sladd nu och vill ha lite åsikter på mitt nästa musval: Dual Optical är klart bäst i det pris segmentet, punkt slut ! En liten fråga bara!!! Varför tog du inte kontakt med Logitechs support istället för att vänta på att nya drivrutiner skulle komma ut??? Eftersom att du har sådan erfarenhet så borde du ju ha tagit kontakt med dem. Deras support kan nämligen lösa det mesta ang. sina produkter och de är väldigt kompetenta. > <b>Varför tog du inte kontakt med Logitechs support istället för att vänta på att nya drivrutiner skulle komma ut???</b> Ja nu har jag fått ett svar på det! > <b>Men en annan fråga är att hur man kan dömma ut en produkt pga en drivrutin och sen sitta och klanka ner på andra som dömmer ut saker som har mycket mera fakta om strul under fötterna.</b> Du var ju allegisk mot Logitech produkter så?!?!??! > <b>Du var ju allegisk mot Logitech produkter så?!?!??!</b> Jag tror inte Logitech är en "helig ko". Däremot så kan man tolka att Microsoft och Intel är det. > <b>Jag tror inte Logitech är en "helig ko". Däremot så kan man tolka att Microsoft och Intel är det.</b> Men om det nu säljs mycket av en produkt med mycket få problem %-uellt sett. Skall man då rata den produkten och rekommendera en annan ? > <b>Men om det nu säljs mycket av en produkt med mycket få problem %-uellt sett. Skall man då rata den produkten och rekommendera en annan ?</b> > <b>Om det nu är så att en produkt fungerar för 99,9% av totalt alla innehavare. Och en persons erfarenhet sågar den. Har man inte hamnat på fel sida i ett rekommendations läge ?</b> Bra, då tror jag att jag fått en bild på hur du resonerar. > <b>Bra, då tror jag att jag fått en bild på hur du resonerar.</b> Det beror på hur långt ifrån verkligheten du befinner dig. Läsa om läs rätt!! > <b>När tog jag och sa att AMD var en helig ko????</b> Bra det var det jag ville veta Hitta en gammal tråd här som jag tänkte uppdatera lite... inte speciellt viktigt kanske, men ändå =)Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Jag tycker att den inte är lika exakt som IE3 och flyttar man på den väldigt lite (ett par pixlar) så reagerar den inte alls. Ska trådlösa möss verkligen vara så?
Är det någon som har samma problem som mig?
Jag använder Windows 2000 om det har någon betydelse.
Eftersom WIE är så mkt skönare att hålla i så vill jag helst inte byta till en IE3...
ThomasSv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
När det gäller möss kan det skilja på antalet punkter per tum som den kan känna av och överföra.Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
En annan viktig parameter vid mus val är att den skall ligga bra i handen !
En kul historia som utspelade sig för något år sedan i vår butik.
En tjej som var inne hos oss och skulle inhandla en ny mus till sin PC kläckte ur sig följande efter efter stunds provande : - Den här musen känns inte som min egen.... (Det gick bara inte att hålla sig för skratt.)Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
DPI antalet mellan Logitech och MS har jag inte själv jämfört. Det bör vara ganska lika.
Generellt sett är Logitech mer pålitliga än MS tangentbord och möss.Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
jag har bara använt Logitech på jobbet och aldrig privat. Anledningen har varit strulande drivrutiner från Logitech. Jag tror det var någon version som strulade ordentligt med AMD eller hur det nu var. I vilket fall som helst så gjorde det mig allergisk mot Logicechs produkter och jag har sedan dess kört Microsofts möss/tangentbord privat!Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Troligast bristande erfarenhet...
Logitech har krånglat lite med ett fåtal drivrutiner. Men man behöver ju inte ladda in några medföljande drivrutiner. De fungerar rätt ok med MS inbyggda. (Beror på vilken modell i och för sig)
Nu är det så att Logitech har mindre felfrekvens mot Microsoft. Har såld tusental av båda märkena och kan därför konstatera detta faktum. Kanske en anledning till att många märkes tillverkare köper Logitech:s produkter och sätter sitt eget namn på dem. Vad gällande om AMD är blaha så borde det då gå mycket illa för Ferarri i F1 ? Eller så hade de tur och fick de enda fungerande AMD maskinerna.Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Om jag formulerar mig så här då! En sal med 30 nya datorer byggda på AMDs processorer med Win2000 som OS. Ständiga frysningar tills vi isolerat felet till Logitechs musdrivare. Lösningen var att invänta en ny drivare och avinstallera den gamla under tiden.
Samma mus med samma drivare på ett Intel PIII-system fungerade utmärkt. Ny drivare på AMD-systemet löste problemet!
> <b>Troligast bristande erfarenhet... </b>
*lol*
Du är för rolig du. AMD får man verkligen inte kritisera för de kan det visst inte vara några problem med ... !
> <b>Har såld tusental av båda märkena och kan därför konstatera detta faktum.</b>
Frågan är väl vilket som ger mest kunskaper om produkterna. Att sälja tusentals eller att drifta tusentals? Men eftersom att jag ju har "troligtvis bristande erfarenhet" så kan jag ju inte ha driftat tusentals datorer.
FYI, det största nätet jag har varit delaktig i var ett norskt världsomspännande bolag med 40.000 klienter. På god 2:a plats så kommer en svensk biltillverkare med 16.000 klienter. Så en aning erfarenhet finns det nog!
<b>Vad gällande om AMD är blaha så borde det då gå mycket illa för Ferarri i F1 ? Eller så hade de tur och fick de enda fungerande AMD maskinerna.</b>
Läs om, läs rätt!
jag sa inte att det var fel på AMD, jag sa att i det fallet så var det Logitechs drivare som strulade tillsammans med AMD-baserad system.Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
AMD har rört om i grytan ordenligt då de fick sällskap av Motorola och Alpha. De som har haft problem har ju varit Intel som fått trixa hit och dit med olika moderkort chip och minnes typer samt kommit i gräl med diverse tillverkare, bla med chip tillverkaren VIA som utvecklat stora delar av P4:an. VIA står för merparten av alla AMD moderkorts chip.
Visst kan man kritisera AMD men det måste vara hållbart. En AMD maskin kan strula. Det gör även Intel. Oftast beror det på ett dåligt val av kring komponenter så som moderkort och minnen. Sedan måste man veta att vissa tillverkare mer eller mindre sympatiserar med Intel och stänger ute vissa tillverkare. Tex 3Com:s nätverkskort med en VIA lösning är inge kul. Men det är inte VIA:s fel. Felet är 3Com som satt kompabiliteten för snävt. När AMD skulle lansera Athlon K7 var Intel fula och tvingade många moderkortstillverkare att inte tillverka moderkort för K7:an. Därför försenades lanseringen med nästan ett år. De första moderkorten leverades utan tillverkarens namn för de var rädda för Intel, då Intel var allt för dominerande. Alltså valet av kring komponenter är AO !
Tänk Er att Ni köpt in världens bästa PC och låter en 5kr monitor visa bilden. Tyvärr kommer många att tycka att datorn är kass fast det är monitorn som är den svagaste länken.
Sedan så är det ett faktum att Ferarri valt AMD för sina beräkningar. Bara att besöka deras hemsida så kan man få det verifierat. Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Mina erfarenheter är rakt motsatta! Jag rekomenderar PIII/P4 rakt av!Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Instämmer helt!
En batteriladdare är en mycket bra uppfinning! :-DSv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Logitech MouseMan Dual Optical
Är den lika bra som en IntelliMouse Explorer 3.0? Anledningen att jag inte väljer IE3 är, som jag har sagt tidigare, att den inte är skön att hålla i.
Det var det jag gjorde, och det var genom supporten som jag fick tag i betadrivrutiner och kunde verifiera att det fungerade. Men IT-policyn i detta företaget var inte inte använda betadrivrutiner (vilket IMHO är ett bra val), så därför var det att köra på andra möss tills den skarpa versionen av drivrutinen släpptes.
Det finns massor av sidospår i alla berättelser, så därför skrev jag det som var intressant för diskussionen, att jag har haft problem och att de har löst med nya drivrutiner. Mellanstegen tyckte jag mig inte behöva ta upp. Men nu när du ställde frågan så hoppas jag du fick ett svar!Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Men en annan fråga är att hur man kan dömma ut en produkt pga en drivrutin och sen sitta och klanka ner på andra som dömmer ut saker som har mycket mera fakta om strul under fötterna.
Förstår inte hur du kan dömma ut Logitech pga att 1st drivrutin inte fungerade under win2k med en AMD maskin?!?!?!
Tycker själv att Logitech har STOR kvalite på sina produkter. Vilka möss som passar en själv är mycket en smaksak. Pga att det finns möss för alla behov.
/NickeSv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Läs om, läs rätt!
Jag har inte sagt att det är problem med alla Logtichs prylar. Jag har aldrig sagt att det alltid är problem med AMD och Logitech osv. Det är konstigt vad folk lägger ord i min mun!
Jag har berättat att jag <b>har haft</b> problem med Logitechs drivrutiner på en av deras produkter tillsammans med ett AMD-baserat system. Och att jag efter det har kört mus/tangentbord från Microsoft.
Mer än så har jag inte sagt, och jag säger inte heller mer än så!Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Förstår inte varför jag skall läsa om och läsa rätt????
Allegisk kan väl bara läsas på ett sett.Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Ja, jag har haft strul med Logitech som jag har beskrivit. Sedan dess har jag använt andra produkter som har motsvarat mina förväntningar. Därför har jag inte sett någon anledning att använda Logitechs produkter igen!
Jag förstår inte problematiken?
Eller är Logitech en lika helig ko som AMD? Att om man kritiserar den och berättar att man har haft problem så har man fel?Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Det må vara hänt att de är det i vissas ögon, men knappast i mina. Jag använder och rekomenderar de produkter/tillverkare som jag har haft minst problem med, och i detta sammanhangen är det just Intel (processorer) och Microsoft (möss/tangentbord). Det finns andra exempel där jag rekomenderar andra tillverkare, men de har inte kommit upp i diskussionen (än)!Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Det kan man mycket väl göra!
Den alternativa produkten kan ha en ännu lägre %-sats.
Vilken %-sats mäts? Hårdvarans? Drivrutinernas? Kompabilitetens? Garantin? Supportens?
Den alternativa produkten kan ha fler eller färre funktioner (beroende på vad kund vill ha/behöver) vilket gör den till ett bättre val (ur det hänseendet).
Om man ska rekomendera en produkt så kan man (till exempel) göra det genom att hänvisa till vad man har läst av andra, sett i undersökningar, egna erfarenheter eller en kombination av dessa!
Om alla skulle vara överens om allting så skulle vi ha väldigt få produkter på marknaden. Folk har helt enkelt olika behov/krav på sina produkter.
Folk har också olika hårdvaru/mjukvarukonfigurationer vilket gör att vissa saker uppstår i vissa situationer. Det som en anser som en bra produkt behöver inte en annan vara överens om. Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Om det nu är så att en produkt fungerar för 99,9% av totalt alla innehavare. Och en persons erfarenhet sågar den. Har man inte hamnat på fel sida i ett rekommendations läge ? Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Om det är så, möjligtvis! Att ge en siffra som 99.9% får du nog ta och backa upp!
Nu är det så att i mina diskussioner så pratar jag om egna erfarenheter. Att min kolleger har likande erfarenheter som mig är inget jag har tagit upp. Att jag har vänner som har haft strul är inget som jag heller har tagit upp!
Jag diskuterar utefter mina erfarenheter. Om du tycker att de är fel får står för dig. Jag kan se att mina kunder och vänner är nöjda med mina rekomendationer och har system som fungerar. Det är det som räknas i längden!Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Det blev jag glad av att höra. Då kanske våra eventuella framtida diskussioner blir en aning kortare!
Siffran 99.9% som du nämnde gav du inte någon hänvisning till?Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
"99,9%" VAR ETT EXEMPEL TAGET UR LUFTEN !!! Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
När tog jag och sa att AMD var en helig ko???? Har ALDRIG sagt något gott eller ont om varken Intel lr AMD!!!! Förstår inte vart du får sådana saker ifrån. Du kan kolla i forumet under AMD eller Intel vad skall man välja som JAG har satt upp.
Det jag inte förstod var att hur du kan sitta och kritisera produkter men andra får absolut inte göra det enligt dig.
Jag har suttit och läst i forumet vad folk har skrivit och om någon kritiserar något så är du där som en hök och säger till dem att men inte skall kritisera.Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Och när har jag påstått att <b>du</b> har sagt det? I denna och flera trådar har jag fått uppfattningen att AMD ska man inte kritisera.
> <b>Det jag inte förstod var att hur du kan sitta och kritisera produkter men andra får absolut inte göra det enligt dig.</b>
Vem som helst får naturligtvis kritisera vad som helst! Det är en självklarhet. Men, om man kritiserar något så får man vara beredd på att försvara sin ståndpunkt. Det är ju just vad som händer i denna och andra trådar. Jag kritiserar produkter och får förklara min ståndpunkt!
Allt bottnar i att jag har haft problem med Logitechs produkter och valt en konkurrent som enligt mig är bättre. Och i andra trådar så har jag berättat att jag har haft problem med AMD-baserad system och valt en konkurrent som enligt mig är bättre.
Detta är mina erfarenheter och de står jag för.
> <b>Jag har suttit och läst i forumet vad folk har skrivit och om någon kritiserar något så är du där som en hök och säger till dem att men inte skall kritisera</b>
Isåfall har jag uttryckt mig dåligt! Jag är ingen person som säger att man inte får kritisera. Vad jag däremot säger är att man ska kunna backa upp sin kritik! Det kanske kan ses som det du ger uttryck för!Sv: Wireless IntelliMouse Explorer vs IntelliMouse Explorer 3.0
Det hela slutade med att jag köpte en Logitech MX700. Den är trådlös, fungerar bra både i spel och tillsammans med AMD (ingen kritik mot Rickard D, då han ofta kommer med kompetenta tips och råd).
Efter en olyckshändelse har jag bytt ut MX700an mot uppföljaren MX1000 som fungerar lika bra, varken bättre eller sämre egentligen. Bättre batteritid dock.
Och angående batteriproblemet så har jag inte haft något eftersom det är en inbyggd laddare i mottagaren.
Thomas