Har installerat .Netframework samt Servicepack2 på min W2k server. Måste man göra något mer om man vill köra ASP.NET? Det vill sig inte. Någon som vet ? Hej. Får följnade meddelande : Server Application Unavailable. Lokalt på min maskin så fungerar det. Om jag surfar från min andra maskin till min maskin så funkar det. Men när jag lägger upp skriptet på min server så vill det sig inte. Något fel på skriptet är det inte. Jag har precis börjat med ASP.NET. Det roliga är att de test jag gör via "VS.NET Web VS.NET web application" fungerar lokat. Men om jag genom anteckningar skapar en "default.aspx" fil med följnade kod så vill den inte låta sig köras på min maskin lokat (Inte heller på servern). Har kodat i anteckningar och sparat med kodning : ANSI. Är det galet ? Hej. Det var så att jag flyttat min rootkatalog. Och .Net ville köra ifrån default.Hur får man igång .Netframework på W2k server ?
Sv: Hur får man igång .Netframework på W2k server ?
Hur menar du när du säger att det inte vill sig??
Är det bara IIS som spökar??
Fungerar det inte alls??
//freddaSv: Hur får man igång .Netframework på W2k server ?
<%@ Page Language="VB" %>
<script runat="server">
sub Page_Load(obj as object, e as eventargs)
lblMessage.Text = "Välkommen till MGK!"
end sub
</script>
<html><body>
<asp:Label id="lblMessage" runat="server"/>
</body>
Någon som vet varför ???? Vanlig ASP fungerar OK !Sv: Hur får man igång .Netframework på W2k server ?
Det verkar vara problem med rättigheterna...
http://www.google.com/search?q=%22Server+Application+Unavailable%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv&lr=
//freddaSv: Hur får man igång .Netframework på W2k server ?