Jag har Win98. Vid uppstart få jag följande meddelande: 'Ett fel inträffade vid åtkomst av registret. Windows kommer att starta om och reparera felet'. Låter OK, men samma meddelande återkommer vid nästa start. Förmodligen har backupen samma fel. Jag tror att problemet uppstod vid installation av MSN Messenger 5.0. Har därför avinstallerat detta, men problemet kvarstår. Det går att klicka 'Ctrl + Alt + Del' för att stänga registerscannern och inte hamna i en oändlig loop, men helst skulle jag vilja lösa problemet. För övrigt fungerar datorn och inga andra problem verkar uppstå. Hej Jag skulle chansa på att regitret är koruppt. och en ominstallation vore i sin ordning. Hej Jag har inget jättebra tips, men förr eller senare kommer man ju till en nivå av desperation där man är beredd att testa det mesta så here goes... Tack även Hultan. Trodde inlägget var borttaget. Därför nytt inlägg. Adressen till Microsofts RegClean är: Hej Hämtade hem Sven's förslag RegCleaner av Jouni Vourio och svensk menytext av Björn Andersson. Den förefaller ge fler möjligheter till inställning och vara bättre än Microsoft's RegClean.Fel vid åtkomst av registret
Någon som har synpunkter eller förslag för att åtgärda det helaSv: Fel vid åtkomst av registret
Förmodligen har du en kvarleva kvar i AutoStart.
Om du går in i RegEdit.
LOCAL_MACHINE
Software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Run
Där hittar du kanske någon rad Om Messenger. Ta bort den
Kolla även i RunService och RunOnce som ligger rakt under Run
/SvenSv: Fel vid åtkomst av registret
Sv: Fel vid åtkomst av registret
>Jag skulle chansa på att regitret är koruppt.
registret är korrupt
Den borne pessimisten har talat :-)
Du skulle kunna testa Microsoft:s (eller någon annans) RegClean som tar bort felaktiga och onödiga registernycklar. Har ingen länk till programmet men det går nog att hitta med google eller dylik sökmotor. Programmet är nog inte gjort för att rätta den typen av felaktigheter som du har, utan snarare att rensa upp efter dåligt genomförda avinstallationer och dylikt. Saker som inte används längre, m m...
OBS! Jag är inte mycket för backup:er själv och jag har alltid kört RegClean utan att backup:a först, men jag kan inte rekommendera någon annan att bete sig så :-) Speciellt inte som du vet att du har problem med registret, då RegClean kanske inte alls beter sig bra om registret innehåller allvarliga fel. Så backup:a!!! Lita inte på undo-filen som skapas. Backup:a!
Och du, gör en backup!
/Per Hultqvist
Ps. Glöm inte att göra en backup.
Pss. För felaktigheter i ovanstående text som leder till skada ansvaras icke!
Psss. Om något ändå händer : förlåt! :-)Sv: Fel vid åtkomst av registret
Sv: Fel vid åtkomst av registret
http://www.createwindow.com/wininfo/regclean.htmSv: Fel vid åtkomst av registret
Finns tydligen två utgåvor med liknande namn
Den jag använder är denna som jag är mycket nöjd med.
<Url:http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml>