Hej Svar vet ej men jag har kört senaste uppdateringen från ms via nätet så då skulle väl dom komma med ? eller är det någon speciel sp som jag skall använda. Blev nyfiken här. Jag har WinXP HE hemma på den HemPC jag (dumt nog) "köpte". Till den fick jag Office XP, men jag föredrar 2000 som jag hade redan innan. Har inte kommit till skott än att installera, men förstår nu att det kanske är mer att tänka på om jag ska genomföra detta. Hej, > Nä, Win 2000 SP-3 är tillsvidare att föredra >Vad det gäller Office så avvaktar jag nog då med att installera på den datorn jag har WinXP. Låter smartast. :-) HejFel vid Installation av Office2000 / OfficeXP
När jag installerade Office XP/Office2000 på minna dator med Windows XP som OS så blev det fel i installationsprogrammet med drivrutinerna för ODBC detta förljer som en röd tråd igenom många program när jag skall starta upp dom.
Error 1919 erroroconfig ODBC och sen kommer det felkoder på Exel,fox,access, o.s.v
Finns det ett sätt att komma runt detta problem.
Mvh
TobbeSv: Installerat Office2000 på XP
/TobbeSv: Installerat Office2000 på XP
Det jag undrar är nu: vilken version av XP körd du? Och sedan om det är någon som vet om det är skillnad på vilken Office-version (standard, pro o s v) man kör just med avseende på dessa problem.
Mvh
/EE *nyfiken i en strut*Sv: Installerat Office2000 på XP
Office 2000 o Win XP verkar inte vara något bra förhållande.....
Office 2002 o Win XP är en stabil kombination
Nä, Win 2000 SP-3 är tillsvidare att föredra och då fungerar Mozilla också :-)
//MWSv: Installerat Office2000 på XP
Hmm ... Vet inte om jag direkt håller med efter alla problem jag råkade ut för när jag försökte köra SP3 på ett par datorer. Men det är ju med det som med alla uppdateringar att nya fel alltid kan uppstå. Fungerar det på ens dator så är det säkert som du säger bättre med SP3.
Vad det gäller Office så avvaktar jag nog då med att installera på den datorn jag har WinXP. Låter smartast. :-)
/EESv: Installerat Office2000 på XP
Det ska du nog inte vara rädd för, jag har installerat Office 2K på WinXP utan problem. Jag kan ju inte garantera att det kommer fungera för dej, men jag har svårt att tro att det skulle vara ett generellt problem. Det är mycket troligare att det är något annat fel i dator i detta fallet som har orsakat problemet.
/JohanSv: Installerat Office2000 på XP
Det är jag från början! det jag menar är inte att det är något fel på själva Office paketen men det jag har är något fel troligen på min dator.
Jag även råkat ut för detta på t.ex W98 om man råkar skriva över några nya drivisar för ODBC med gammla drivisar och då kan man köra rätt MDAC så löser sig det oftast men om jag kör t,ex MDAC 2.7 på min Win XP så avslutar windows installationen av någon okänd anledning.
För övrigt verkar Office XP funka som det skall jag kanske fär installera dom olicka ODBC drivisarna själv har ej testat.
Mvh
Tobbe