Har införskaffat en HP PSC 900, och anslutit och installerat drivrutiner för denna på en dator i mitt nätverk. Går igenom gamla frågor, och upptäckte att ingen hade svarat... Ingen som har nån lösning? det är bara att läsa innan till i dokumentationen, det finns nätverksscannrar, men jag har ingen aning om din klarar av det... För att det skall fungera måste väl din scanner antigen ha en inmatningsruta där du anger vilken mottagare (dator, katalog, email......) som skall ha det scannade resultatet eller den måste ha en hårddisk att spara på (kan kanske använda din printserver?). Men man kan ju påbörja scanningen ifrån en dator och få filen sparad på samma dator. Och det är en kombinerad skrivare/scanner, där skrivaren fungerar över nätverk... Har du tittat här?:Skrivare/scanner för delning över nätverk
Jag väljer sedan att dela ut skrivaren, och de andra datorerna i nätverket fixar det utan problem. Bekymret är bara att det förutom en skrivare även är en scanner och fax. Faxdelen skiter jag i, men scannern vore trevligt att få funka.
Skillnaden mellan skrivare och scanner vid installation är att vid skrivare kan man välja "nätverksskrivare", och med scanner finns aldrig något sådant alternativ.
Använder Windows XP.
Går det att lösa eller e de kört?
/Niklas JanssonSv: Skrivare/scanner för delning över nätverk
Sv: Skrivare/scanner för delning över nätverk
// JarleSv: Skrivare/scanner för delning över nätverk
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=nam&cc=us&docName=bpu04830&lc=en
Titta speciellt på avsnittet om "Scanning using the embedded Web server".'
// Jarle