Det är så att jag har fixat så att jag gör på Dubbla OS nu Har du provat att ta bort ljudkortet från Enhetshanteraren och sen starta om datorn? jepp, det har jag gjort men då kommer det upp en ruta som vill hitta drivrutinerna och söker igenom datorn men hittar inget... bara undrar. varför köra win98 samt xp? Ok, men har du ingen skiva med lämpliga drivrutiner från tillverkaren? PJ: Ok. du måste packa upp drivrutinerna från "recovery skivan", men i ditt fall så tror jag att kortet helt enkelt inte är kompatibelt med båda os:en, det trots allt ganska lång tid i mellan ...Ljudproblem i Win98
och jag fick genast problem med mitt ljudkort för Win98 ( Har Win98 och XP)
men det fungerar bra i Win XP
mitt ljudkort är ett Creative SoundBlaster 5.1
och jag hittar inga drivrutiner som passar
jag har laddat ner ett antal olika
men jag får bara upp en ruta som säger till mig att jag inte har
något Creative Kort installerat i min dator, men det har jag :P
hur ska jag gå till väga för att kunna få igång mitt ljud i Win98?Sv: Ljudproblem i Win98
Detta för att Windows själv skall hitta kortet?
//NicholasSv: Ljudproblem i Win98
Sv: Ljudproblem i Win98
Har du dos-program eller liknande eller vad?Sv: Ljudproblem i Win98
I annat fall måste du nog ladda ner dem från nätet.
mvh
NicholasSv: Ljudproblem i Win98
Kör Dubbla Win 98 för att det inte går att köra vissa spel i XP som jag har
--------------------------------------
Och det är så att den datorn jag har är tyvärr en Compaq dator och dom har
lagt alla drivisar på en recovery cd och jag har ingen aning om hur jag ska kunna få ut drivrutinerna där.......
(bara massa problem med Hempc-datorer)
och jag har snurrat runt på lite olika sidor för att ladda hem drivrutiner (bla. Creativs egna hemsida)
men det enda jag får upp är en ruta som det står att jag inte har något kort installerat i datorn rent hårdvaru mässigt...Sv: Ljudproblem i Win98
I dessa fall brukar vi rekommendera att man går tillbaks till återförsäljaren el. Compaq och be dom hjälpa dig.
Generellt är det så att alla hårdvarufel/problem eller program som ej är Microsoft relaterade, är du som kund hänvisad till återförsäljare eller tredje part.
mvh
NicholasSv: Ljudproblem i Win98
// Johnny