Använder mig av rar.exe för att rara diverse filer i ett program. > Thomas T sa att det var -apKatalog som gjorde det Den returnerade detta:Rar-frågeställning
Vill göra en katalog i rar-filen och sen lägga filerna i den utan att egentligen behöva skapa katalogen på min dator och lägga filerna i den.
Thomas T sa att det var -apKatalog som gjorde det men när jag testade från
mitt VB-program så funkade det inte,
Det här använder jag:
<code>
Shell "rar a -ep " & Chr(34) & txtRarDir & "\" & RArtist & "-" & RAlbum & "-" & RYear & "-meh.rar" & Chr(34) & " " & Chr(34) & txtDirectory & "\" & "*.* -ap" & Replace(lstArtist.List(0), " ", "_") & "-" & Replace(lstAlbum.List(0), " ", "_") & "-" & txtYear & Chr(34)
</code>Sv: Rar-frågeställning
Ja, det är det, och det funkar, så du har fel nån annanstans. (Eller så finns det inte den version du har. Vad har du för version? Jag laddade ner 3.20 härifrån: http://www.rarlab.com/rar/rarx32b3.exe.)
Byt ut Shell mot MsgBox (eller vad det nu heter i VB) så du kan se vad det är för kommando den egentligen skickar. Det är nog lättare att se felet då. Ser du inte felet, så prova att själv köra kommandot och se vad du får för svar.Sv: Rar-frågeställning
rar a -ep "d:\filer\hej-test-2002-meh.rar" "d:\filer\test\*.* -apKatalog"
Jag har version 3.11.
Det kanske är -ep som ställer till det, för den exkluderar alla kataloger
fram till filerna. (Kanske var lite förvirrande).
EDIT:
Har även testat med -ap Katalog men utan lycka.