vad betyder dessa termer inom comport?: En DOS attack är när man floodar en server så att folk inte kan komma åt den. Om jag t.ex. skulle ha någonting emot Pelle, och inte ville att någon skulle kunna komma åt pellesoft.nu skulle jag kunna sätta igång en DOS attack mot servern som pellesoft.nu hostas på. Det finns flera sätt (SYN flooding tror jag ett av sätten heter?)... Baud rate betyder bits/second, det vill säga 9600 baud är 9.6 kbit/s. <URL:http://www.whatis.com/> Skall man vara lite besservisser så är faktiskt inte 9,6 kilobit/s samma sak som 9600 baud. Baud värdet handlar om vilken frekvens man modulerar över. Dos attack är att en dator skickar en massa paket som säger att du vill starta upp en anslutning på någon port... fast aldrig fullföljer anslutningenVad betyder dessa termer?
baud rate, parity, data bits, stop bits
Mens jag ändå frågar... vad är en Denial Of service attack? Vad är det som händer? tekniskt sett
mvh FransSv: Vad betyder dessa termer?
Sv: Vad betyder dessa termer?
56.6 kbit/s är 56600 baud
parity betyder paritet. ett sätt att kontrollera informationen.
data bits är informationen som skickas.Sv: Vad betyder dessa termer?
En alldeles utmärkt sida för sådana här frågor!Sv: Vad betyder dessa termer?
Upp till 2,4 kbit/s kan man jämföra med baud värdet, men tex 9,6 kbit/s körs faktiskt också över 2400 baud. 2400 baud = 2400 hertz. Ifall ett 56 k modem skulle köra 56000 baud, alltså 56000 hertz skulle signalen inte kunna överföras över en telefonlinje!
Bara en liten parantes! =)
/MagnusSv: Vad betyder dessa termer?
och om man skickar massor av sådana paket till en dator blir alla portar uppdagna av "dina" anslutningar... plus att det tar en massa cpu-kraft