Jag har installerat IIS5 på min dator som kör Windows2000 Professional, och för att kunna komma åt hjälp sidorna för IIS5 skall man ju kunna köra HTTP://localhos eller HTTP://datornamn. Men jag får felmeddelandet "HTTP 500 Internal Server Error", Vad kan vara fel hur skall jag få igång detta. Jag kan skapa en en defualt.asp och i denna fil lägga i lite enkla VB-script funkar det att köra detta men om jag lägger in lite mer avancerade t.ex en gästbok med en sql-databas får jag samma fel. Har råkat ut för exakt samma problem efter att jag installerat Frontpage2000 eller SQL2000 på datorn. Jag har då avinstallerat IIS5 och sedan installerat det igen och sen har det inte varit några problems. Jag har ominstallerat IIS5 två gånger, och jag kör SQL-server 2000 på maskinen. Ett tips.. Om du i Internet Explorer går på Verktyg -> Internet-Alternativ -> Avancerat.. Och kryssar bort "Visa egna HTTP-felmeddelanden".. Då får du se mer av vad som är fel.. och jag kan nästan lova att det är nåt annat som är boven, och inte bara installationen av IIS..IIS5 med Windows2000 Professional
Sv: IIS5 med Windows2000 Professional
//FreddeSv: IIS5 med Windows2000 Professional
Sv: IIS5 med Windows2000 Professional