Hej! Prova att ta en backup på servern, avinstallera IIS och installera den igen (våga inte chansa utan). Inetpub katalogen ligger kvar när man tar bort IIS så det är bara att installera på den igen, vilket kanske kan lösa dina problem. Tack Pelle!Problem med IIS
Har en NT4-server som internetserver, men har råkat ut för problem. Får följande felmeddelande när jag försöker ansluta till hemsidan (via SSL):
Det går inte att hitta angiven procedur.
Det verkar vara något fel med aSP.dll eller wam.dll, men har provat att avregga och regga dem. wam.dll går bra att avregga och registrera på nytt. Men asp.dll ger ett felmeddelande vid avreggning (något om hash-fel i wam.dll???).
Jag har provat att installera IE5.5, men det blev inte någon skillnad. Tänkte sedan installera om SP 6a, men det är svensk version på NT4 Server (inte mitt val... burken fanns redan här när jag började) och IE 5.5 har tydligen uppdaterat NT till 128 bitars kryptering och det stöds inte av SP 6a svensk version!!
HJÄÄÄLLLPPPP!!!!
Någon som vet hur jag bör gå vidare (ringa Microsoft support eller finns det någon SP att ladda ned som kan uppdatera en 128-bitars svensk NT4 Server???)
/JörgenSv: Problem med IIS
Hälsningar
/PelleSv: Problem med IIS
Precis vad jag hade tänkt göra på morgonen ändå!
Du vet inte vilket Servicepack som man skall använda om man har high encryption på NT 4 Server Svensk?
/Jörgen