Har stött på två filer som ligger i roten på C:\. Stäng av hibernate (skärmsläckare->"power options") så försvinner hiberfile.sys, pagefile.sys är väl swapfilen? Har inte på nån skärmsläckare, och där finns inget som heter Power Options vad jag kan se. Jag har aldrig använt något "hibernate". I den svenska versionen så kan du ställa in Läs om pagefile.sys här: Tackar som tusan!Mysko filer
De heter pagefile.sys och hiberfile.sys, och jag tycker de låter som växlingsfiler eller nåt. båda är dolda och systemfiler.
Grejen e bara att de e på 700 resp 500 MB, och nu har jag väldigt lite plats kvar på HDn. Går de att få bort och i så fall; bör man ta bort dem och hur?
Använder WinXP.Sv: Mysko filer
Sv: Mysko filer
Och pagefile var alltså swap-filen? Men varför e den på nästan 800 MB, när jag har 1 GB RAM och bara 327 MB är använda?
Gillar inte när man har tappat all kontroll...tacka vet jag DOS-tiden!Sv: Mysko filer
Pagefilen ställer du som du vill i Systemegenskaper > Avancerat > Prestanda Inställningar > Avancerat
Virtuellt minne >Ändra Där kan du skriva in vad du vill att den ska vara på. T.ex Egenstorlek:
Ursprunglig storlek = 0
Maximal storlek = xxx
Och hibernate ställer du under Egenskaper för bildskärm > Skärmsläckare > Bildskärm Inställningar >VilolägeSv: Mysko filer
http://www.computing.net/windowsnt/wwwboard/forum/20879.htmlSv: Mysko filer
Nu löste det sig lite bättre. Har aldrig satt datorn i viloläge, så den tar jag bort... =)
Sen drar jag ner page-filen till 256-512 MB. Hoppas det inte är för lite... Men jag tycker det att om man ligger på <300 MB av 1024 MB så skall man väl knappast behöva speciellt mycket?