Jag har några frågor om comboboxar. Jag har en combobox där jag väljer en rad, som då lägger sig i en annan combobox, men när jag gjort ett val så går boxen jag valt från igen. Kan jag på något sätt få den att vara öppen så att jag kan göra flera val utan att den går igen mellan varje val? Tjena...Hantering av Combobox
Sedan undrar jag om det går att göra så att ett val som är gjort inte kan väljas igen. Jag vill alltså inte kunna få dubletter. Jag tänkte om det finns något sätt att markera de som valts och göra dem omöjliga att välja igen. Sv: Hantering av Combobox
<code>
Jag har några frågor om comboboxar. Jag har en combobox där jag väljer en rad, som då lägger sig i en annan combobox, men när jag gjort ett val så går boxen jag valt från igen. Kan jag på något sätt få den att vara öppen så att jag kan göra flera val utan att den går igen mellan varje val?
</code>
hmm... Leder inte det till att comboxen alltid kommer att vara öppen?
Eller jag kanske missförstår dig?
Hur som helst... *gissar* Att det går nog genom att
sätta flaggan: setPopupVisible till true.
<code>
Sedan undrar jag om det går att göra så att ett val som är gjort inte kan väljas igen.
Jag vill alltså inte kunna få dubletter. Jag tänkte om det finns något sätt att markera
de som valts och göra dem omöjliga att välja igen.
</code>
Jomenvisst. Du kan sätta vissa items som icke valbara... ta en titt på denna länk:
http://www.codeguru.com/java/articles/165.shtml
Tjena hej och lycka till
Peter.