En kodsnutt skulle hjälpa, men i princip innebär det att du har ett syntax-fel i koden. Exempel (med risk för att det blir lite blandat C# och java-syntax) :'class' or 'interface' expected
Hej!
Kommer jag släpande med det klassiska problemet nämligen :'class' or 'interface' expected.
Det var ett 1/2 års sedan jag programmerade java och jag vet att jag haft detta fel 1000 ggr men jag kan inte komma på vad det var för fel och vad man skulle göra åt det.
Någon som kan hjälpa mig att friska upp minnet?..
MVH
/TJockeSv: 'class' or 'interface' expected
<code>
public class Hej
{
public Hej()
// { här saknas en {
}
public void Test() // På void smäller det
{
}
}
</code>
I detta exempel saknas en inledande { i contructorn till klassen Hej. Detta gör att när den avslutande } dyker upp så "avslutar" den klass deklarationen och det genereras ett syntax-fel för att constructorn inte är korrekt deklarerad i den klassen. Sedan fortsätter kompilatorn och försöker kompilera resten och ser då "public void Test()" och på void reagerar den eftersom en class-definition (eller interface, struct, enum eller delegate) inte har en returtyp. Den förväntar sig ett av keyworden "class", "interface", "struct", "enum" eller "delegate" i C#...troligen är det ett liknande fel i din kod eftersom syntaxen i Java och C# är så lika.