Jag har en fråga: Håller på och programmerar ett "Hangman-spel". Funktionerna i programmet är i princip färdiga, men ett problem har uppstått, när man har spelat färdigt en omgång (antingen hittat ordet eller blivit hängd), så har jag inte kommit på hur man ska kunna starta om. Alltså kommit på en lösning för att nollställa allt (t.ex. antal felgissningar och rätta gissningar, få tillbaka utgångsbilden m.m.). svårt att säga exakt i ditt fall eftersom du inte skrivit mer om hur din logik fungerar, men principen är i stora drag så här (pseudokod) Jag har löst problemet nu, men jag kan nämna att jag försökte med en loop men det fungerade inte. Det blev kompileringsfel man kunde inte inkludera allt nödvändigt, men nu fungerar programmet. Tack för hjälpen ändå.Omstart
Nån som kan tipsa om en lösning på detta, frågan kanske är för dåligt beskriven, men det är inte så lätt att förklara heller.
MVH/ DanielSv: Omstart
while (fortsätta) {
<spela en omgång>
fortsätta = <fråga om vill spela mera>
}Sv: Omstart