Hur gör jag det? Behöver lite mer info för att kunna hjälpa dig. Servicen som du ska skicka meddelandet till...är det en javapplikation som du skrivit själv? Är det någon applikation, fast i ett annat språk än java, som du skrivit? Är det något som du själv inte skrivit? Finns servicen på samma maskin som applikationen som du vill skicka meddelandet ifrån? Jag har ej skrivit service applikationen själv (vet inte helle riktigt vilket språk den är skriven i. Den ligger på en server som jag har tillgång till. Utan att veta hur service applikationen är det mycket svårt att ge dig ett svar. Om inte omöjligt. OK, så det finns inget så att säga underliggande protokoll för överföring av meddelande mellan applikationer som man kan utnyttja? Vilken applikation är det? Det är det jag inte riktigt vet! Du kanske kan berätta vad det är för program så kanske någon annan här vet hur man kan kommunicera med det... Ett program som är bra, som du kan få trial-version på är EtherDetect. Men märk väl nu: det är ofta mycket svårt att förstå vad ett program håller på med genom packet sniffing. Jag tror att ett annat program använder winsocket för att skicka meddelande till appliaktionen i fråga!Skicka meddelande till applikation
Jag vill skicka ett meddelande (en sträng) till en applikation (service i win2000) ifrån mitt javaprogram! Hur skall jag göra det?
Vet inte riktigt vart jag skall börja!Sv: Skicka meddelande till applikation
Ha det gott
/NilsSv: Skicka meddelande till applikation
Vad är socket för något?Sv: Skicka meddelande till applikation
Sv: Skicka meddelande till applikation
Är det en FTP-server så är det ftp-protokollet du ska titta på, är det SSH så är det SSH-protokollet du ska titta på, etc.
Om du redan har ett program som skickar något till det så kan du Packet-Sniffa upp hur det fungerar, men det är jobbigt.Sv: Skicka meddelande till applikation
Har ingen vidare dokumentation,
det enda jag vet är att ett annat program skickar meddelande iform av strängar till applikationen.
Det enda möjliga kanske är att Packet sniffa det isf?
Hur gör jag det?Sv: Skicka meddelande till applikation
/NilsSv: Skicka meddelande till applikation
Hur gör man det i Java?