Jag behöver kompilera om mitt program som är skrivet för java 2 1.42 till java 1.2.. java.util.Calendar har funnits med i JDK:n sedan version 1.1 så det går alldeles utmärkt att kompilera kod som innehåller den klassen i Java 1.2...dock kan vissa metoder ha ändrats i 1.4 jämört med 1.2 men det kan du ju enkelt kolla upp.Flytta klasspaket från java 2 1.42 till java 1.2
Går det att plocka ut de klasspaket som finns i java 2 1.42 och som jag behöver och lägga till dem i java 1.2 så att jag sedan kan kompilera mitt program ??
Handlar om paketen javax.mail och java.util.Calendar..
Men jag hittar dem inte ?Sv: Flytta klasspaket från java 2 1.42 till java 1.2
Jag förmodar att du menar javax.mail.* som inte är ett standarpaket i JDK:n utan den behöver du lägga till extra. De senare versionerna av Java Mail kräver java 1.4 och för att vissa features ska fungera krävs tom 1.5. Jag vet att du kan använda JavaMail 1.1.3 tillsamans med Java 1.2 så det är den du behöver ladda ner (http://java.sun.com/products/javamail/javamail-1_1_3.html). Vet inte om någon senare variant av Java Mail fungerar på Java 1.2...det kan du söka efter på google.
/Nils