Jag funderar att göra en chatt i Java och sitter just med ett AccessControlException, det går tydligen inte att skapa en databaskoppling i en Java-applet till en Mysql-databas, är jag helt ute och cycklar eller? Du kan ha en databaskoppling om du har en signerad applet. Men jag skulle råda dig att göra en klient/server applikation istället. Dvs att du kör sockets mellan server och klient och har databaskoppling på serversidan. Dels så slipper du ha en signerad applet men även täpper du till säkerhet. Sedan så blir det mindre för klienter att tanka ner för att kunna chatta. om jag kommer ihåg rätt applet "säkerhetsmodellen" så är det så att du kan ansluta tillbaka till samma server som appleten kom från. Jepp, det är korrekt...det går att ansluta till samma server som appleten kom ifrån via jdbc.Kan man skapa en databaskoppling från en Java-applet?
Förslag på hur man annars kan göra? Kan man skicka data vis XML eller vilket är det bästa sättet?Sv: Kan man skapa en databaskoppling från en Java-applet?
Sv: Kan man skapa en databaskoppling från en Java-applet?
Sv: Kan man skapa en databaskoppling från en Java-applet?
/Nils