Har ett litet problem med ant och jdk1.5, först så gick inte ant (1.6.2) att använda med jdk1.5 för att det inte kände igen versionen (fick java.lang.UnsupportedClassVersionError när jag skulle använda javac) så jag laddade ner en sk nightly build istället vilket gjorde att jag slapp det här felmeddelandet. Okej, av någon anledning så använder den sig av jdk1.4.2 istället för jdk1.5 som JAVA_HOME pekar på, varför? Förstår inte ens hur den kan hitta jdk1.4.2... Det komiska är att när jag kör ant -diagnostics så använder den jdk1.5...Ant och JDK1.5
Problemmet är att oavsett om jag använder den sk nightly build'en av ant eller den officiella 1.6.2 går det inte att kompilera. Kollar man på värdet av propertyn ant.java.version så säger den att det är 1.4, visst jag har 1.4 på min dator också men JAVA_HOME pekar mot jdk1.5.
Jag tror att nightly build versionen av ant borde fungera men eftersom ant.java.version innehåller 1.4 så vägrar den tillåta att man source="1.5" i javac task'en...
Har suttit med det här problemet nu i ett par timmar, är säkert något dumt fel men jag kan inte komma på vad, någon ide?Sv: Ant och JDK1.5