Jag har hämtat hem JDK 1.5.0 med NetBeans samt dokumentationen. Vilken katalog lägger du till under Tools > Java Platform Manager? Du verkar kunna lägga till zip filen med javadoc som du får från sun också men det har jag inte testat. Jag har lagt till katalogen som du zippade upp javadoc:en i, dvs katalogen som innehåller "docs" inte "docs". Hej!NetBeans och Javadoc
Får inte till det med installationen av dokumentationen i NetBeans.
Tror att man skall kunna gå till Tools > Java Platform Manager och där
lägga till sökvägen till dokumentationen vid fliken Javadoc.
Får i alla fall inte till det. Programmet svarar:
Cannot find Javadoc documentation
Check the Java Platform Manager to make sure the dokumentation is added
Har lagt till dokumantationen i ett program som heter Gel. Där fungerar det bra.
Kan också läsa det hela i en vanlig webläsare men vill förstås få det att fungera
med NetBeans också.
Någon som vet hur jag skall göra?
Hälsning
PontusSv: NetBeans och Javadoc
btw Visst är Gel bra? Synd bara att den inte har stöd för dom nya "language features" i java...Sv: NetBeans och Javadoc
Jag har provat att lägga till både zip-filen, den katalog som docs ligger i och själva docs och
lite andra varianter. Går inget vidare ändå.
Det ser konstigt ut. Om jag ex vill lägga till katalogen jag kallar javadoc så blir det så här.
P:\Program\jdk1.5.0\javadoc\javadoc
Sökvägan hänsvisar till javadoc som ser ut att ligga i javadoc vilket den inte gör.
Så här ser det ut i verkligheten.
P:\Program\jdk1.5.0\javadoc
Kanske man kan redigera denns sökväg manuellt någonstans men det har jag inte funnit än.
Pontus