Hej! ..returnera värden vart? iom att appleten ligger på klienten så är det ju javascript du får använda för att hämta värden. Annars är väl en möjlighet att skicka värden till servern och spara dom temporärt där, via nån webservice eller liknande kanske?! Eller bara anropa nån asp-sida på servern från appleten, skicka med variabler i url:en, spara i application variabler på servern så att man kan hämta dom sen. Tack för svaret! Fick lov att pyssla lite med applets och att anropa javascript ifrån dem för ett tag sedan.Hur returnera värden från en applet?
Jag undrar om någon kan tipsa om hur man kan returnera värden från en applet.
Att skicka in värden till appleten är ju inga problem men om man, som i mitt fall, vill ha ut namn och uppnådda poäng - hur går man då tillväga?
Det går förmodligen att köra QueryString-historien men det känns inte så kul då det handlar om uppnådda poäng... Jag vill inte heller koppla upp mig mot nån databas från appleten.
/MarcusSv: Hur returnera värden från en applet?
du borde (tror jag) kunna läsa av nåt med javascript, men det hjälper knappast?
Angående databas så är det troligen enklast om du vill spara datat "permanent", och funkar helt bra så länge du kommer ihåg att leka snällt i sandlådan, dvs bara koppla upp dej till samma server som appleten kom från, annars måste du leka med signerade applets å sånt...Sv: Hur returnera värden från en applet?
Sv:Hur returnera värden från en applet?
Jag hade tänkt mig något i stil med följande:
ASPX-sida där man väljer quiz -> ASPX-sida med appleten -> ASPX-sida där resultaten sparas. Så värdena ska väl returneras från appleten till en ASPX-sida där de tas om hand.
Hur som helst, jag ska ta mig en titt på det här med applets och databaser.
/MarcusSv: Hur returnera värden från en applet?
Ett ställe att börja på är detta:
http://wp.netscape.com/eng/mozilla/3.0/handbook/plugins/doc/Package-netscape.javascript.html
Klasserna ligger i jar-filen plugin.jar i jre:n. Så för att använda dem under din egen utveckling så måste
du lägga till jar filen i din classpath.