Jag skulle behöva hjälp med följande: Mig veterligen så finns det inget sätt att göra detta i Java då en del av designen av Java går ut på att man abstraherar bort en del av OS-funktionaliteten. JSP - övervaka process på windows
På min jsp-sida skulle jag, innan jag visas upp inloggningsformuläret, behöva kontrollera om en viss process i "tasklist"(xxxxxx.exe) finns. Om den inte finns vill jag få tillbaka en returkod som "säger" detta. Om den inte finns vill jag köra en bat-fil som drar igång diverse grejer bla min xxxxx.exe.
Någon som kan hjälpa mig på traven?
Mvh Jens Sv: JSP - övervaka process på windows
Dessutom skall Java jämt köra i en Sandbox som kan vara rätt så begränsad, och därmed finns denna funktionalitet inte med.
Finns det inget annat sätt du kan kolla om din andra process är igång? Kan den skapa någon fil någonstans som du kan kolla om den finns? Omgivningsvariabel?
Den här sortens problem tycker jag personligen att Java är riktigt dålig på att lösa jämfört med .NET.
<edit>
Ett sätt att lösa det är dock att göra en native-komponent med JNI som du implementerar i C++ och som via Win32 API:er tar reda på om processen är igång. Men, det är ingen dans på rosor. :-)
</edit>