Hej! Är inte bra på java men det borde väll gå att kunna kolla datumet på filen då vet du ju när den kompilerades. Ja, iof. Jag har trasslat en stund med att läsa av värdet på File.lastModified() vilket fungerar utmärkt när man kör programmet lokalt, men jag behöver köra det i en jar-fil som laddas via Java Web Start. Kompileringstidpunkt/versionskontroll
Jag undrar om nån vet hur man programmatiskt kan komma åt tidpunkten då en klass kompilerades. Syftet är att man i ett program skall kunna skriva ut tiden för kompilationen, som versionskontroll, eller build-tid kanske rättare sagt.
Eller har nån nåt annat bra förslag på hur man utan att behöva ändra något värde varje gång man kompilerar kan hantera versionsnummer?
MVH
Johannes JonssonSv: Kompileringstidpunkt/versionskontroll
Sv:Kompileringstidpunkt/versionskontroll
Dock ligger filen i en JAR-fil, men det kanske inte är något hinder?
Jag provar det, tack.Sv:Kompileringstidpunkt/versionskontroll
Därför gör jag följande:
URL url = super.getClass().getResource("minKlass.class");
File f = new File(url.toURI());
Date d = new Date(f.lastModified());
Lokalt funkar detta fortfarande ypperligt. Men när jag kör jar-filen uppstår undantaget "java.lang.IllegalArgumentException: URI is not hierarchical". Märkligt, eftersom URI:n skapades automatiskt precis innan.
Vad är felet? Eller har nån ett annat sätt att läsa av filer i en jar-fil som kan funka?
Tacksam för svar.
/Johannes