Hej! Eftersom jag är snabb som fan här så tar jag mig friheten att prata lite generellt... =) angående "hyfsat enkelt", så åtminstone enligt mina erfarenheter så är det mest pain in the ass, eftersom du ställer till segfaults (och java inte kan producera nån vettig stacktrace då) när du klantar till koden, (jo, använd debuggers och så men..) ...och därav citationstecken. Gissade att det inte skulle vara speciellt enkelt egentligen... =) Ja, jag har ingen större lust att ge mig på sånt.Fingeravtrycksläsare
Är det någon som har erfarenhet av att använda en fingeravtrycksläsare och använda indatan i ett javaprogram?
Det finns ju några relativt billiga läsare på marknaden men dokumentationen nämner sällan något om interaktion med java.
Tacksam för synpunkter!
/Johannes JonssonSv: Fingeravtrycksläsare
Någon annan med närmare kunskap om just detta får fylla i.
Java är ju väldigt dåligt lämpad överhuvudtaget för att hantera några maskinnära detaljer, men enligt vad jag har förstått så ska det vara "hyfsat enkelt" (vad nu det betyder) att koppla en Javaprogram till t ex en dll-fil. I så fall kan du göra den lilla detaljen rörande läsaren i C/C++ och sen fixa en koppling till Java.
EDIT:
Och så här går det till: http://www.javaworld.com/javaworld/javatips/jw-javatip17.htmlSv:Fingeravtrycksläsare
Sv: Fingeravtrycksläsare
Sv:Fingeravtrycksläsare
Finns det ingen läsare med nåt vettigt Java-API, så får det vara. :-)
Det var mer fråga om en extrafunktion i ett större system. Folk får väl fortsätta att prata med varann ett tag till istället...
/Johannes