Hallå! Är inte så himla insatt i ämnet men Kolla på http://wiki.eclipse.org/index.php/Rich_Client_Platform Ja, jag kan läsa - saken är den att jag inte tycker wiki beskriver skillnaden mellan de två. Jag tror inte att man behöver göra beskrivningen av skillnaden svårare än så här: i fallet med Eclipse IDE och Eclipse RCP så är själva IDE:t bara en enda specifik applikation som är byggd på/m.h.a RCP. Och RCP är inte begränsat till att bygga IDE-liknande applikationer utan kan användas till allt möjligt annat också. IDE - RCP - vari ligger skillnaden?
Jag läste ett dokument om Eclipse som avslutades med typ
Hoppas ni förstår varför RCP är så mycket mer än IDE.
Men, jag förstår inte. Vari ligger själva skillnaden? Båda är framework?
Snälla, svara med ord och inte bara "det finns fler finesser med RCP" eller "IDP är begränsat".
Vaddå begränsat? Man kan väl utveckla med båda? Sv: IDE - RCP - vari ligger skillnaden?
Från Wikipedia (min fetstil):
<info>
Rich Client Platform (RCP) is a piece of software consisting of the following components:
* a core;
* <b>a standard bundling framework;</b>
* <b>a portable widget toolkit;</b>
* file buffers, text handling, text editors;
* a workbench (views, editors, perspectives, wizards);
* Update Manager.
[...]
IDEs normally consist of a source code editor, a compiler and/or interpreter, build-automation tools, and (usually) a debugger. Sometimes a version control system and various tools to simplify the construction of a GUI are integrated as well. Many modern IDEs also integrate a class browser, an object inspector and a class hierarchy diagram, for use with object oriented software development
</info>
Rent spontant låter det som om RCP är ett IDE som dessutom innehåller ett kodbibliotek som du fritt kan använda dig av och som inte är "standard" för språket/miljön i fråga.Sv: IDE - RCP - vari ligger skillnaden?
Sv: IDE - RCP - vari ligger skillnaden?
Sv: IDE - RCP - vari ligger skillnaden?
Det är i alla fall min tolkning av det.