det jag funderar på hur smidigt detta kan vara vill för egendel göra en server och en klient. Samt när klienten kopplar upp sig mot server ska servern hämta info om schema och sen skicka till klienten Posta gärna, så blir det lite relevans i det här forumet också. Inte bara en massa .Net-tjafs :D Hej ja det är ju klart, servern e klar, så det jag skulle behöva är en knuff på vägen för att bryta ut textfilen i fält samt att har funderat på en sak då första fältet är datum och jag vill ju ta ut datum rums nr och ämne. så om man sparar datum i en variabel och efter att man tagit ut fälten man vill åt så borde man kunna göra en jämförelse mot nästa datum om det inte stämmer så ska det skrivas ut å det blir ju alla ämnen för 1 dag. kan det bli så? Hej ja det är ju klart, servern e klar, så det jag skulle behöva är en knuff på vägen för att bryta ut textfilen i fält samt att har funderat på en sak då första fältet är datum och jag vill ju ta ut datum rums nr och ämne. så om man sparar datum i en variabel och efter att man tagit ut fälten man vill åt så borde man kunna göra en jämförelse mot nästa datum om det inte stämmer så ska det skrivas ut å det blir ju alla ämnen för 1 dag. kan det bli så? String date = line.substring(1, 11);socket programering
nån som har nått tips, ifall nån vill se kod för serverdelen kan jag posta den
Mvh
//PärSv: socket programering
Sv:socket programering
lite kod
// ta emot data
URL url = new URL("http://apps.miun.se/schema/schema.asp?typ=0&db=svl&progId=TDATG07H&layout=csv");
InputStream conn = url.openStream(); //openConnection();
BufferedReader br = new BufferedReader(new InputStreamReader(conn));
while ((line = br.readLine()) != null) {
//send answere to client
os.println("" + line);
System.out.println( "Received " + line + " from Connection " + id + "." );Sv:socket programering
lite kod
// ta emot data
URL url = new URL("http://apps.miun.se/schema/schema.asp?typ=0&db=svl&progId=TDATG07H&layout=csv");
InputStream conn = url.openStream(); //openConnection();
BufferedReader br = new BufferedReader(new InputStreamReader(conn));
while ((line = br.readLine()) != null) {
//send answere to client
os.println("" + line);
System.out.println( "Received " + line + " from Connection " + id + "." );
}Sv: socket programering
String date1 = line.substring(1, 11);
String start = line.substring(14, 19);
String lokal = line.substring(43, 49);
String subjekt = line.substring(60, 67);
String schema = date+ " " + " "+ start + " " + " " + lokal +" "+ subjekt ;
String line1 = date1;
if (date.equals(date) )
lagt till denna i while satsen
men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att jämföra datum, meningen är ju att den ska kolla rad för rad så länge datum är lika tills dagen blir större då ska den skriva ut allt innan
Mvh
Pär