HejHTML och CSS
Har lite problem med att formatera HTML med hjälp av stylesheet. Jag skulle vilja skapa ett dokumentet "on-the-fly" dvs hela dokumentet är en String som jag sedan "huttar" in en JEditorPane. Mitt problem är att när jag har satt StyleSheetet och documentet så formateras ändå inte texten i JEditorPanen.
StringReader strRead=new StringReader(displayText);
HTMLEditorKit hek=(HTMLEditorKit)nodeInfo.getEditorKit();
HTMLDocument doc=new HTMLDocument(CSS);
hek.read(strRead,doc,0);
nodeInfo.setDocument(doc);
nodeInfo är JEditorPane
displayText är strängen typ "<HTML><HEAD></HEAD><BODY><H1>Test</H1></BODY></HTML>"
StyleSheetet finns i en fil och mitt StyleSheet läses in för när jag kör .toString() på den så kommer detta:
{name=TR,font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=x-small,nrefs=1}
{name=body,nrefs=1}
{name=H1,font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=small,color=#063f70,font-weight=bold,nrefs=1}
{font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=12pt,name=BODY,color=#000000,nrefs=1}
{font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=xx-small,name=LI,nrefs=1}
{name=H2,font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=xx-small,font-weight=bold,nrefs=1}
{name=p,resolver=AttributeSet,nrefs=1}
{LI=AttributeSet,P=AttributeSet,A=AttributeSet,H2=AttributeSet,BODY=AttributeSet,TD=AttributeSet,TR=AttributeSet,H1=AttributeSet,default=AttributeSet,nrefs=1}
{font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=xx-small,name=P,nrefs=1}
{text-decoration=none,font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=xx-small,name=A,color=#063f70,nrefs=1}
{name=default,nrefs=1}
{name=TD,font-family=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif,font-size=xx-small,nrefs=1}
{name=html,nrefs=1}
{name=content,nrefs=1}
{bidiLevel=0,nrefs=1}
men jag fattar inte riktigt varför texten inte blir formatterad...nu ser all text likadan ut...oj va långt det blev....
Taggarna funkar men inte formatteringen...HJÄLP!!!
Johan - ny på Java