Hello. Jo, på flera olika sätt... lagra det som String i en array, collection etc. Jasså? :-) Hej Är det inte bättre att ta vara på felen i programmet istället för att skriva ut dom då?? >>Så om jag/vi fattar det rätt så skriver du ut information från java som du vill fånga tillbaks till java? Tja! Hej Tja!ta vara på konsolinfo
Är det någon som vet hur man kan ta tillvara på utskriften som kommer i konsolfönstret?
Alltså, spara datat i mitt program. Inte till fil.
Tack
PeterSv: ta vara på konsolinfo
Beskriv mera...
/AndreasSv: ta vara på konsolinfo
Hur går man tillväga för att hämta det?
Mer beskrivning? Jag vill ta till vara på konsolutskriften vid en del tillfällen där felen inte loggas till fil. Samt en del sout.
Peter.Sv: ta vara på konsolinfo
Så om jag/vi fattar det rätt så skriver du ut information från java som du vill fånga tillbaks till java?
/MarkusSv: ta vara på konsolinfo
/JohanSv: ta vara på konsolinfo
ja.
>>Är det inte bättre att ta vara på felen i programmet istället för att skriva ut dom då??
jo det är bättre. Men väldigt svårt att genomföra.
Förtydligande:
Det finns bra felhantering i systemet.
Det finns även en loggning i systemet som loggar till fil. Denna loggningen loggar dock inte allt. Av förklarliga skäl.
När något oväntat fel sker är tanken att man ska kunna ta tillvara på infot som finns i konsolen.
Jag antar på era svar att ni vet hur man går tillväga? :-/
För att göra det hela klarare... det är inte ett exceptionmeddelande som dyker upp i konsolen, utan ett error/runtime error meddelande?
Om det är ett exceptionmeddelande som du skriver ut på konsolen har du ju redan all text i catch-satsen och kan därmed spara den till en valfri collection.
Antar att du redan har hyffsad koll på Java så detta inte är fallet?
Mvh, AndreasSv: ta vara på konsolinfo
>För att göra det hela klarare... det är inte ett exceptionmeddelande som dyker upp i konsolen, utan ett error/runtime error meddelande?
Japp.
Det som skulle vara önskvärt är att dumpa innehållet i konsolen till godtyckligt objekt vid ett visst tillfälle under körning.
Har snurrat runt och letat efter en lösning på detta men det verkar inte som någon vet.
Eller så går det inte helt enkelt. :-/
Om det blir ett JVM Error så sparas ju en log under roten där programmet körs från. Du kan ju alltid läsa ifrån den filen...
Runtime Error vet jag faktiskt inte om de blir några loggar....
Du kanske kan "snickra" ihop en Thread som lyssnar på System.out och "fångar upp" meddelanden med en InputStream?
Har inte mycket att komma med just nu... sorry! :-(
Prova ovanstående så länge så ska jag "spåna" lite mera...
/Andreas